9 új jelenség a légi közlekedésben
Repülés a Covid-járvány után
A Covid–19-et követő válság súlyosan érintette a légi közlekedési szektort, ami most lassan kezd felépülni. Egy legfrissebb jelentés rávilágít néhány olyan egyedi kihívásra – a „berozsdásodott” pilótáktól kezdve a rovarinvázióig –, amellyel mind a légitársaságoknak, mind a repülőtereknek szembe kell nézniük működésük újraindításakor.
A parkoló flották veszélyei
A világ légitársaságainak nagy része a Covid–19 alatt parkolópályára kényszerült. A flották ki vannak téve az időjárás viszontagságainak. 2021 májusában Texasban például a golflabda méretű jégveréssel járó esőzés több parkoló repülőben is kárt okozott. A földi, jellemzően tolatás közbeni balesetek száma is nőtt. Amikor a reptereken sorba rendezték a gépeket számos ütközéses baleset történt. Most, amikor a járműveket ismét áthelyezik, újabb koccanásos balesetekre lehet számítani.
A pilótahiány kockázatokkal jár
A légiközlekedési ágazat jelenleg pilótahiánnyal küzd. Az utasok számának világjárvány előtti óriási növekedése, ami csak Kínában több mint 10 százalék volt évente, azt jelenti, hogy a pilóták iránti kereslet már meghaladta a kínálatot. Most, hogy újra indul az élet, több, mint negyedmillió pilótára lesz szükség. Van olyan légitársaság, ahol saját pilótaiskolák létrehozásával gondoskodnak az utánpótlásról.
Az újgenerációs repülőgépek biztonsági fejlesztéseket, és egyben magasabb költségeket is jelentenek
Az elmúlt évben számos légitársaság csökkentette a flottája méretét, vagy helyezett üzemen kívül repülőgépeket. Most, az újraindulásnál figyelemmel kell lenni a másfél év alatt bekövetkezett technikai fejlődésre.
Az új generációs repülőgépek biztonsági és hatékonysági szempontból is előnyösebbek – mondta Axel von Frowein, az AGCS légi közlekedési részlegének regionális igazgatója. Az új fejlesztésű eszközök, mint például a kompozit anyagokból, a titánból és egyéb hasonlóan tartós ötvözetekből készült alkatrészek javítása azonban drágább.
Megsokszorozódtak az új útvonalak
1400-nál is több új légi útvonalat ígérnek a társaságok 2021-re. Európában 600, az ázsiai és csendes-óceáni térségben 500 új célállomással bővítették a kínálatot. Kína belső piacán a növekedés több mint 200 új útvonalat jelent, csaknem annyit, mint az Egyesült Államokban.
Ezt is olvasd el:
Hozzászólás zárolva.