Fő a biztonság
Ritkán eszünk, gyakrabban káromkodunk az autóban
Minél idősebbek leszünk, annál szívesebben választunk világos színű autót, ám bármilyen életkorban a megbízhatóság az elsődleges szempont, ha új kocsi vásárlása előtt állunk. Többek között ez derült ki az FCA Central and Eastern Europe hazai autóvásárlási és -használati szokásokról szóló felméréséből. Arra is kíváncsiak voltak, ki, mit gondol a női sofőröket illető negatív kommentekről, vagy a fenntarthatóságról.
Nemrég (május 11.) volt a Közlekedési Kultúra Napja. Sokat beszéltek arról, mennyire vagyunk szabálykövetők, előzékenyek, hogyan viselkedünk vezetés közben.
Elszomorító a helyzet, és sajnos, az itt idézett felmérés is ezt támasztja alá. Eszerint a városban élő férfiak háromnegyede naponta káromkodik a volán mögött. De ugyanez igaz a „gyengébb nemre” is! Kisebb településeken ez az arány „csak” kétharmad. Ahogy idősödünk javul a tendencia.
„A fiatalok káromkodása gyakoribb, aminek azért az erőfitogtatás az elsődleges motivációja. Gyakran tapasztalható, hogy a férfiasság kifejezésére is ezt a módszert alkalmazzák, szinte kötőszóként. Gyorsan célba érni, hamar megoldani, a fiatal vezetőknél gyakoribb ez az elgondolás.”
A kor előrehaladtával a vezetés tekintetében is nő a türelem. Az elfogadás – mint tény – az idősödő személyiségben bölcsen előtérbe kerül” – mondja Timár Zita, pszichológus.
Dőlnek-e a sztereotípiák?
A nők csaknem fele, ám a férfiak 30 százaléka is nevet ad az autójának!
A kutatás azt is vizsgálta, hogy a sofőrök szerint jogosak-e a női vezetőkről szóló negatív kommentek. A férfiak 71 százaléka szerint a becsmérlő megjegyzésekben van igazság, de hozzáteszik, hogy a férfiak is bénáznak. Ami meglepett, hogy a nők több mint fele gondolja úgy (56 %), hogy jogosak az őket ért általános lehúzó megjegyzések!
A sztereotípiákra alapozva azt gondolnánk, hogy a nőknek inkább a külcsín és a belső dizájn a fontos egy autónál, míg a férfiaknak inkább a praktikum és a fogyasztás, azonban a kutatás eredményei azt mutatják, hogy a nőknek és a férfiaknak is egyaránt a megbízhatóság az elsődleges szempont. A nők többségének (73%) a fogyasztás is nagyon fontos feltétel. A férfiak közel felének számít az autó márkája, míg a női sofőrök harmada tulajdonít csak jelentőséget ennek.
Hozzászólás zárolva.