Szegmentálás az online térben: hogyan zajlik?
Napjainkban nagy szerepe van annak, hogy a különféle termékeket és szolgáltatásokat milyen formában juttatjuk el a vásárlókhoz. Sokan esnek abba a hibába, hogy alapból rosszul kínálják fel ezeket az érdeklődők számára, sokszor nem is azokat az embereket érik el, akiket kellene. Rengeteg különféle tényező szerint csoportosíthatjuk az embereket, hiszen például a nemnek és a kornak hatalmas szerepe van abban, hogy ki és mit vásárol.
Mi is a szegmentálás?
A cégek szinte sosem az egész piacot, hanem annak egyes részeit akarják kiszolgálni. Ehhez azonban nagy segítséget nyújthat a szegmentálás, amelynek köszönhetően azokhoz juthatnak el, akiket valóban keresnek. A FunnelFlow CRM rendszerének és funkcióinak hála olyan kategóriákat alkothatunk meg, amikhez bármikor hozzá tudunk nyúlni egy-egy új termék esetén. Tudni fogjuk, hogy éppen aktuálisan a fiatalokra, a nőkre, a férfiakra, vagy éppen az idősebb korosztályra szeretnénk kampányt felépíteni.
A piacszegmentálás nem más, mint a piac megismerését célzó, azt homogén részekre osztó megoldás. A szegmensnek mindig könnyedén megközelíthetőnek kell lennie, emellett gyakran igen nagy méretű és homogén. Ma már bizonyított tény, hogy a vállalatok egy adott célcsoportra fókuszálnak, ha jobb eredményeket és jobb jövedelmezőséget akarnak elérni.
Mi alapján történik a szegmentálás?
Felmerülhet persze a kérdés, hogy mi alapján szegmentálhatunk. A válasz attól függ, hogy B2C vagy B2B marketingterületen kívánunk mozogni. Amennyiben előbbiről van szó, akkor beszélhetünk területi, demográfiai, társadalmi, valamint magatartási szegmentációról.
A demográfiai közé tartozik a nem, az életkor, a család és a nemzetiség. A társadalmi csoportba a foglalkozás és az iskolai végzettség, míg a magatartási szegmensbe az életmód, a termékelőnyök, a motivációk.
Mik a szegmentálás lépései?
Több lépésből tevődik össze, ahol az első teendő a kereslet elemzése. Erre azért van szükség, hogy tisztában legyünk azzal, mennyi terméket akarunk kínálni egyszerre. Mennyire lehet keresett az adott dolog, amit piacra vezetnénk.
Itt nem árt tudni, hogy mi motiválja a vevőket arra, hogy azt megvegyék. Például a hölgyek esetében milyen színű legyen a táska vagy a cipő, de nem mindegy az ékszer anyaga vagy éppen a sminktermék tartóssága.
A következő lépés a vevők csoportokra való felosztása, ahol azt kell mérlegelni, hogyan kellene ezt megtenni. Amikor nagyvállalatról van szó, akkor érdemes statisztikára alapozni, saját vállalkozás esetében sokkal inkább érdemes az eszünkre hagyatkozni.
A harmadik teendő a célszegmensek kiválasztása. Tisztán kell látni, hogy pontosan hogyan és milyen formában szeretnénk kiszolgálni a fiatalokat, az időseket, a nőket, vagy éppen a férfiakat.
Végül, de nem utolsósorban nem maradhat el a pozicionálás sem, hiszen ahhoz, hogy sikeresek legyünk, fontos, hogy jó képet alkossunk magunkról. Törekedjünk arra, hogy hosszú távon pozitív hatást tartsunk fenn az emberekben. Hívjuk fel a figyelmet arra, hogy miben vagyunk jobbak, mint a versenytársak!
Hozzászólás zárolva.