Szerelemlakat vagy inkább selfie? Válasszatok!
Inkább nyomjatok egy selfie-t, így örökítsétek meg a szerelmeteket lakat helyett! Ezt javasolják a párizsi hatóságok. Attól tartanak ugyanis, hogy a francia főváros történelmi hídjai nem fogják bírni az örök szerelmet szimbolizáló lakatok súlyát. No és mi a helyzet nálunk?
A szerelmesek nevével, monogramjával vagy csak egy szívvel ellátott lakatok kihelyezése olyannyira népszerű gyakorlattá vált Párizsban az elmúlt évek során, hogy a Szajnán átívelő hidakat ma már több százezer ilyen apróság díszíti.
A lakatokban rejlő veszélyt jelzi, hogy júniusban leszakadt a Pont des Arts gyalogoshíd rácsozott korlátjának egy része a több ezer szerelemlakat súlyától. A hatóságok már kihelyezték az érintett hidakra a figyelmeztetéseket, amelybeken felhívják a párok figyelmét a lakatok veszélyére, és arra buzdítják őket, hogy inkább selfie-ket készítsenek magukról, és tegyék közzé a képeket a Twitteren. A lakatolókat persze továbbra sem fogják megbüntetni – olvasható a The Daily Telegraph című brit lap internetes kiadásában.
A szerelemlakatolás gyakorlata valószínűleg Oroszországból vagy Olaszországból indult hódító útjára nagyjából egy évtizeddel ezelőtt. Néhány város azóta határozottan fellépett az apró szerelemszimbólumok ellen. A firenzei Ponte Vecchióról egyszerűen levagdosták a lakatokat, míg Rómában, a Tiberist átívelő Ponte Milvio hídon betiltották a kihelyezésüket.
A francia főváros romantikus hírnevének megőrzése érdekében a párizsi hatóságok nem akarnak ilyen drasztikusan fellépni, de abban sokan egyetértenek, hogy muszáj cselekedni az ügyben, mivel a lakatok az Eiffel-tornyot is elérték. Több ezren írták már alá a „borzasztó és veszélyes” gyakorlat betiltását szorgalmazó petíciót, míg a környezetvédők a Szajnába dobott kulcsok miatti aggodalmuknak is hangot adtak.
Sok párizsi kételkedik a selfie-kampány hatékonyságában, mondván, hogy a cél eléréséhez még az utcai lakatárusokkal is le kell számolni. Egyesek szerint a műanyaglakatok jelentenék a megoldást.
Hozzászólás zárolva.