Facebook hozzászólás
203

Tiszta Amerika a Titanicon

Javában zajlik a 20. születésnapját ünneplő Titanic Nemzetközi Filmfesztivál, melynek szekciói között visszatérőként üdvözölhetjük az amerikai független filmes válogatást. A Tiszta Amerika-blokkban öt játékfilm fut. A vetítések után Chioke Nassor rendezővel is találkozhat a közönség. Láthatjuk emellett egy egyedülálló anya drámáját két kamasz fiával, egy zenés vígjátékot, egy bátyjába szerelmes tinilány kétségeit és egy alkoholizmussal küzdő tanárnő történetét. Az április 13-ig tartó fesztiválon még elcsíphetjük a szekció összes filmjét!


 Egy kicsit közelebb (A Little Closer) címmel készítette el Matthew Petock első játékfilmjét, amely szülővárosában, a virginiai Richmondban játszódik. Sheryl, a gyerekeit egyedül nevelő anya új párt, két fia mellé új apát keres. Álmai hercegét ismerkedési esteken reméli megtalálni, míg nagyobbik fia, a 16 éves Marc szüzessége elvesztésén fáradozik. A kisebbik fiú, Stephen a közutálatnak örvendő tanárnőbe szeret bele, és ezzel komoly próba elé állítja osztálytársai lojalitását. Bár a családtagok hasonló problémákkal küzdenek, a film szinte tapinthatóvá teszi a köztük lévő távolságot.

 

A 20. Titanicon van a világpremierje a Hogyan kövessünk vadidegeneket? (How to Follow Strangers) című figyelemre méltó drámának, amelynek vetítéseire maga a rendező, Chioke Nassor is ellátogat. A film két egymásba kapcsolódó történetből áll, az egyiket megtörtént esemény ihlette: egy elegáns Chanel kosztümöt viselő nő holttestét csak egy évvel halála után fedezték fel. Egy Casey nevű fiúnak a filmben annyira rögeszméjévé válik ez a városi tragédia, hogy megrendezi saját eltűnését, kíváncsian várva, hogy észreveszi-e valaki. A második történet főszereplője egy fiatal nő: Ellie munkába menet mindennap látja Casey-t, és ő az, aki felfigyel a fiú eltűnésére. Az elsőfilmes rendezővel április 12-én a 18:30 órai, Örökmozgó Filmmúzeum-beli vetítés után találkozhat a közönség.

 

A szekció harmadik filmje egy zenés vígjáték Gary King rendezésében. A Hogyan írjunk Joe Schermann-dalt (How Do You Write a Joe Schermann Song) főszereplője Joe, a tehetséges dalszövegíró, aki kisebb munkákkal elevickélve várja a nagy lehetőséget. A szerencse egy kis alternatív színháznak írandó musical képében mosolyog rá. Joe lelkesedését még tovább fűti Summer, a rendkívüli hanggal megáldott kezdő színésznő. Joe rá osztja a főszerepet, döntése azonban magánéleti konfliktusokhoz vezet. Gary King író-rendező a kosztümös színpadi világ és táncjelenetek bemutatása helyett inkább a szereplők belső világát és kapcsolatait helyezi filmje középpontjába.

 

A Nem mondhatom el senkinek (The Unspeakable Act) a vérfertőzés provokatív témájával foglalkozik, egy egyszerre szorosan összefonódó, mégis furcsán széttartó család dinamikájában. Dan Sallitt rendező az üzenetét sokkal inkább a karakterfejlődésre alapozza, mintsem a témából adódó szenzációhajhászásra. Jackie egy átlagos, 17 éves tinilány, túlfűtve érzésekkel és tele kétségekkel. Van azonban egy titka, amit senkivel sem oszthat meg: bátyjába, Matthew-ba szerelmes. A fiú tudomásul veszi, de nem viszonozza húga érzéseit: éppen egyetemre tart, és végre szert tett egy barátnőre is.

 

A Szárazon (Smashed) című dramedy James Ponsoldt filmje, amely a tavalyi Sundance Filmfesztiválon különdíjat kapott. Az alkoholista Kate Hannah nagyjából elérte a mélypontot. Egy feles whiskyvel kezdi a napot, hogy felkészítse magát az elsősök tanítására. Amikor hánynia kell az iskolában, s egy diákja megkérdezi, terhes-e, hogy leplezze másnaposságát, azt hazudja, igen. Ez a karrierjébe kerülhet, de egyben az életét is megmentheti. Ponsoldt filmje hősnőjét egy lefelé tartó spirálban követi végig, éleslátással, merészséggel és mély empátiával.

 

www.titanicfilmfest.hu



Facebook hozzászólás
További cikkek

Hozzászólás zárolva.

GASZTRO

PÉLDA-KÉP

1 / 258

ÉLET-MÓD

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne heti hírlevelet kapni a témában, vagy értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!