NEM ÉRDEMES TEMETNI
Van-e jövője a blogírásnak?
Már 2011 óta azt olvashatjuk, hogy vége a blogoszférának, az emberek online megnyilvánulás iránti vágyait bőven kielégíti a közösségi média. Mégis a számok mást mutatnak világszerte és Magyarországon is. Jelenleg minden negyedik emberre a bolygón jut egy weblap és naponta nem kevesebb, mint 2 millió blogposzt születik.
Az interneten ebben a pillanatban valamivel több, mint 1,788 milliárd weboldal van, melynek körülbelül az egyharmada blog, ami közel 600 millió ilyen felületet jelent. Mi magyarok sem állunk rosszul a számokkal, az Internet Szolgáltatók Tanácsa jelenleg 700 ezer “.hu” alá
bejegyzett domaint jegyez és “.com” végződésű oldalból is van jó pár az országban. Ez persze nem mind blog, de érdemes figyelembe venni például az egyik legnagyobb szereplő, a blog.hu statisztikáit, ahol naponta 2000 darab új cikk születik.
Mennyit lehet keresni a blogolással?
A Hosting Tribunal adatai szerint mindössze a bloggerek 10%-a tud érdemi bevételt termelni az írásaival világszerte. Ők évente több, mint 3 millió forintot keresnek ezzel a tevékenységükkel. Az összes blogszerző 0,6%-ának a bevétele pedig a 300 millió forintot is meghaladja!
Miért ír akkor mégis ennyi ember bejegyzéseket?
Többségük ugyanazért, amiért a közösségi médiában is posztolunk. “Ami ott a lájk, az egy blogon az olvasószám és a komment. A blogok egy másik részét pedig cégek üzemeltetik a hatékonyabb vevőszerzés érdekében, ám a vállalkozásoknak sem éri meg minden esetben
a blogolás.” – árulta el Alberti Dorina, online marketing szakember.
A blogolás jövője
Jelenleg a számok alapján úgy tűnik, hogy a világ weboldalainak száma néhány éve nagyjából stagnál. Itthon még folyamatos a növekedés, de lassú. A blogok mennyisége nem fogy és várhatóan ez a csökkenés nem fog rövid időn belül bekövetkezni. Sőt, amennyiben a világ népessége továbbra nő, úgy az önkifejezésnek ez a formája is egyre több embert fog vonzani.
Ugyanakkor azt is látni kell, hogy a klasszikus értelemben vett blogokat kezdik felváltani a jóval látványosabb és a nagyobb aktivitást kiváltó megoldások, főleg a fiatalabb generációk körében.
Ezt az alábbi számokkal lehet a legjobban szemléltetni:
● 500 óra tartalmat töltünk fel YouTube-ra percenként
● 1,8 milliárd social media poszt születik naponta
● Csak Instagramra eddig több, mint 50 milliárd képet töltöttünk fel 2010-es indulása óta.
Hozzászólás zárolva.