KOMPROMISSZUMOS MEGOLDÁS SZÜLETETT
Végigkerekeztünk a fővárosi kerékpársávokon
A tanévkezdés után egy nappal, tegnap a kora délelőtti órákban a Budapesti Közlekedési Központ és a Főváros szervezésében újságírók kerekeztek végig a sokat kritizált, módosítások és átalakítások előtti kerékpársávokon. Csatlakozott hozzánk Ónody Eszter és Nyáry Dia színésznő is.
A Nyugati térről indulva profi kerékpáros idegenvezető segítségével egészen az Egyetem térig csekkolhatták a sajtó képviselői azokat a kerékpársávokat, amelyek jó ideje viták kereszttüzében állnak, s melyről a Főváros még szavazást is indított a sorsukat illetően. A szavazás augusztus 31-én zárult le, melynek eredményeként köztes megoldásként maradnak a kerékpársávok, az autósoknak pedig majdnem teljesen visszaadják az utakat.
A Blaha Lujza tér és Petőfi-híd között újra két sáv lesz autóval járható, mert kerékpárosok a parkolósávra kerülnek. A Nyugati tértől a Blaháig marad a jelenlegi felfestés némi módosítással, például a csomópontok előtt kialakítunk kétsávos megoldásokat, és a lámpák átállításával is segítjük az autósok haladását” – mondta el lapunknak Rényi Ádám, a főpolgármester kommunikációs vezetője az érintett útszakaszok kétkerekű bejárása után.
A budapestiek visszajelzései szerint egyébként további kompromisszumos megoldás lesz még:
- a Blaha Lujza és a Boráros tér között visszaáll a korábbi 2×2 forgalmi sáv, és itt is a parkolósávokat alakítják át kerékpársávokká,
- a legszűkebb szakaszokon a kerékpársáv a járdákon halad.
A kommunikációs vezető hozzátette, ugyan tavasszal a járvány hívta életre a biciklis megoldást, – hiszen sokan ódzkodtak a közösségi közlekedés hagyományos formáitól a koronavírus miatt -, de mindez csak előrébb hozta azt az elképzelést, ami Karácsony Gergely Élhető Budapest programjának szerves része is egyben. Azaz, hogy a belváros egyes részein az egyre nagyobb autósforgalmat átformálják.
„A budapestiek szavazataiból az derült ki, hogy a visszaélénkülő autós forgalomban is van a helye a kerékpársávoknak, de ezt támasztja alá az erre fókuszáló reprezentatív közlekedési kutatásunk, valamint az aktív forgalommérésünk is” – magyarázza Rényi Ádám.
A sok hideget-meleget kapott kerékutakról tehát köztes megoldások születtek. Ahol újból két sávon közlekedhetnek az autók, az érintett útszakaszokon található 400-450 parkolóhelyet a felére csökkentve alakítják ki a járdákhoz közelebb kerülő új biciklis sávokat. A mozgáskorlátozottak és egyéb speciális parkolóhelyeket természetesen meghagyják.
A kommunikációs vezető azt mondja, emellett döntöttek a Nagykörút hosszú távú sorsáról is: több zöldet és élhetőbb körutat szeretnének, hogy ne elmeneküljünk, hanem ismét jó legyen rajta végig sétálni úgy, mint szüleink, nagyszüleink korában. Ezzel elindul egy társadalmi egyeztetés a körút sorsáról, amelyhez az eddigieknél is jóval mélyrehatóbb elemzések készülnek majd.
Hozzászólás zárolva.