A nap kérdése: Hogy hívják a takarítónőt?
Az irodai dolgozók mintegy fele azt szeretné, hogy a takarítók munkatársukként kezeljék őket. Sokan azonban még a nevüket sem tudják, és zavarba jönnek, ha éppen a mosdóban futnak össze valamelyikükkel.
A takarítók szerepe változóban van. Láthatatlan, éjjel dolgozó munkaerőből a munkahelyek szerves részévé válnak. Ezzel párhuzamosan a nyelvi és szociális készségek, valamint a rugalmasság egyre fontosabb tulajdonságokká válnak a takarítók számára a jövőben”– mondja Badar-Szabó Virág, az SCA magyarországi és dél-kelet európai marketing tevékenységéért felelős menedzsere.
Annak ellenére, hogy a dolgozók szeretnének kommunikálni a takarítókkal, mindenképpen lenne hova fejlődni ezen a területen. Tízből nyolc dolgozó találkozik személyesen legalább heti egyszer takarítóval a munkahelyén. Eközben 41 százalékuk ritkán, vagy soha nem lép kapcsolatba vagy beszélget a takarítókkal, és csak a felük tudja valamelyik takarító nevét.
A mosdó az iroda legprivátabb része
A legtöbb válaszadó komfortosan érzi magát, az iroda bármely helyiségben találkozik is a takarítóval. A mosdó az egyetlen olyan hely, ahol valamennyire mégis kellemetlenül érinti őket a találkozás. Négyből egy válaszadó nem érzi magát komfortosan, amikor a mosdóban találkozik egy takarítóval.
„A mosdót könnyen tekinthetjük egy olyan intim területnek, ahol kényes dolog másokkal kapcsolatba kerülni. A felmérés szerint ugyanakkor a válaszadók 91 százaléka mégis komfortosabban érzi magát, ha a takarító köszön, mint ha hozzá sem szólna”, mondja Badar-Szabó Virág, az SCA magyarországi és dél-kelet európai marketing tevékenységéért felelős menedzsere.
Az eredmények alapján van néhány egyszerű és praktikus megoldás, amivel a takarítók enyhíthetnek a mosdóban való találkozás okozta kényelmetlenségen:
- 79 százalék érzi magát komfortosabban, ha a takarító ugyanazt a nyelvet beszéli
- 77 százalék érzi magát komfortosabban, ha tudja, hogy ki a takarító
- 67 százalék érzi magát komfortosabban, ha a takarító egyenruhát visel saját ruhadarabjai helyett
Arra a kérdésre, hogy tapasztalataik alapján melyek azok a legfontosabb tulajdonságok, mellyel a legjobb takarítóknak rendelkeznie kell, a válaszadók a gyorsaságot, az alaposságot és a kedvességet emelték ki. A megkérdezettek legtöbbje (33%) a gyorsaságot és hatékonyságot tartotta a legfontosabbnak, Ezeket az alaposság és a lelkiismeretesség (30%), a kedvesség és a barátságosság (15%), majd a segítőkészség (9%) követte.
Az irodai dolgozók megbecsülik a takarítók munkáját
A létesítmény üzemeltető cégek számára fontos téma a takarítókkal szembeni tisztelet és megértés hiánya, annak ellenére, hogy az új felmérés azt mutatja, hogy az irodai dolgozók megbecsülik a takarítók munkáját. Többségük (84%) elismeri, hogy közvetlen hatással van munkahelyi közérzetükre. A többség azzal is egyetért, hogy a takarítók által végzett munka fontos az üzletük sikeréhez. A válaszadók 92 százaléka érzi úgy, hogy a takarítók által végzett munka arra is hatással van, hogy a fogyasztóknak milyen benyomása alakul ki a cégről. A megkérdezettek 71 százaléka szerint pedig a takarítás minősége közvetlenül hatással van a vállalat nyereségességére.
A takarítócégek és dolgozóik arra törekszenek Európa-szerte, hogy minden nap tiszta, higiénikus és biztonságos környezetet teremtsenek azokon a helyeken, ahol sok ember fordul meg, mint például az irodákban, a kórházakban, a reptereken, a vasútállomásokon, stb. A tapasztalatok azt mutatják,hogy amikor az emberek látják, hogy mit is csinálnak a takarítók, egyből megértik, milyen fontos is ez a munka. A felmérés eredményei szerint egyre jobban tisztelik és elismerik őket.A felmérés további érdekes eredményei
- Az irodai dolgozók általában elégedettek a takarítás minőségével a munkahelyükön. 58,4% elégedett, 29.9% részben elégedett. Csak 2,2% nem elégedett és 9,5% kissé elégedetlen.
- Az irodákban a takarítást többnyire korán reggel (27,8%), munkaidőben (25,1%) vagy este (32,7%) végzik. Legkevésbé (5,4%) az éjszakai takarítás jellemző, míg a válaszadók 9,1%-a nem tudja, mikor történik a takarítás.
- A napközben végzett munkák közül a válaszadók a következőkkel kapcsolatban jelezték leginkább elfogadásukat: újratöltések végzése (88,8%), mosdók tisztítása (81,4%), a tárgyalók és konferencia termek takarítása (71%).
- Az irodai dolgozók a következő feladatok napközbeni ellátása mellett érzik magukat a legkevésbé komfortosan: személyes íróasztal vagy munkaterület tisztítása (72,8% számára nem teljesen komfortos vagy nem komfortos), amit a porszívózás (60,0%) és a szőnyegtisztítás (49,1%) követ.
Hozzászólás zárolva.