Facebook hozzászólás
319

Ájulnak a tolvajok a céges autókra

A tipikus ellopott autó fehér színű, 7 éves, Ford vagy Volkswagen márkájú, és jó eséllyel céges flottához tartozik – derül ki a CIG Pannónia saját statisztikáiból. Lopás esetén a casco után kapott kártérítésből sem telik új autóra, ezért felértékelődött az úgynevezett vételár-biztosítások szerepe!

Jelenleg 5731 személygépjárműt köröz a rendőrség. Bár az autólopási statisztikák jelentősen javultak a ’90-es vagy a 2000-es évekhez viszonyítva, még mindig komoly kockázatot jelentenek a tulajdonosoknak. A CIG Pannónia Első Magyar Általános Biztosító Zrt. szakértői egy elemzésben foglalták össze tapasztalataikat.

Az általuk biztosított autók közül eddig 129-et loptak el. Az eltulajdonított gépjárművek 30 százaléka céges flottához tartozott. A tolvajoknak általában azért van könnyebb dolguk a céges autókkal, mert a vállalatok a vagyonvédelmi berendezésen spórolnak, ami nagy hiba.

VW, Kép: wikipedia
VW, Kép: wikipedia

A leggyakrabban eltulajdonított márkák listáján nincs nagy meglepetés, hiszen azok többé-kevésbé tükrözik az eladási statisztikákat. A két legnépszerűbb vállalati flotta-márka a Ford és a Volkswagen, ezek  ketten teszik ki az ellopott autók majdnem felét. Ezeken túl még a Renault, a Skoda, az Opel, és a Toyota népszerű a bűnözők körében.

Diagramm a lopott kocsikról, Kép CIG: Pannónia
Diagramm a lopott kocsikról, Kép CIG: Pannónia

Nincs ellophatatlan autó, de a vállalatok két kézenfekvő módszerrel megnehezíthetik a tolvajok dolgát:

Vigyázat! Sötétedés után gyakrabban durrannak a gumik!
Tízből négy magyar autósnak volt már defektje az elmúlt öt évben, ráadásul ezeknek több mint 50%-a jellemzően délután és este, sötétedés után történt. A közlekedésbiztonsági szempontból is veszélyes abroncssérülések 20%-a lakott területen kívül következett be. Egy felmérésből kiderült, az autósok több mint 60%-a helyszíni kerékcserével orvosolta, ami legalább 1 órát vett igénybe. Ez azért is veszélyes, mert korábbi kimutatások szerint az autópályák leállósávjában a „túlélési idő” átlagosan mindössze 20 perc.
  • szereltessenek be utólagosan vagyonvédelmi berendezést, műholdas védelmet a gyári riasztó mellé;
  • legyen egyedi azonosítóval ellátva az autó (gravírozás, matrica) vagy valamilyen egyedi színt válasszanak.

Magyarországon 870 ezer gépjárműre váltottak ki casco biztosítást (egyharmaduk céges autó) 2016-ban, így nagyjából minden ötödik gépjármű esetén számíthatnak a tulajdonosok a kötelező felelősségbiztosítás által nem fedezett károk egy részének megtérítésére. Tavaly összesen 137,5 ezer casco káreset történt a MABISZ statisztikái szerint, amelyre 42 milliárd forint kártérítést fizettek a biztosítók. Vagyis az átlagos kárkifizetés 306 ezer Ft volt.

– A magyar piacon is egyre népszerűbbek azok a kiegészítő biztosítások, amelyek a gépjármű teljes megsemmisülése (totálkár vagy lopáskár) esetén megtérítik az alapbiztosítás által fizetett kártérítés és az eredeti vételár közötti különbséget akár a gépjármű vásárlásától számított 5 évig. A vételár-biztosítás (GAP – Guaranteed Asset Protection) így megvédi a tulajdonost a pénzügyi veszteségtől. Ez különösen fontos lehet a finanszírozott gépjárművek esetén, mert ezzel kivédhető, hogy még több éven át kelljen a tartozást törleszteni egy olyan autó után, amit már nem is használhatnak – mondta el Busa Zoltán, a CIG Pannónia EMABIT vezérigazgatója.



Facebook hozzászólás
További cikkek

Hozzászólás zárolva.

PÉLDA-KÉP

1 / 258

KUL-TOUR

1 / 158

ÉLET-MÓD

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne heti hírlevelet kapni a témában, vagy értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!