Facebook hozzászólás
213

Akció! A hülye vásárló a jó vásárló

Mint azt Önök is saját bőrükön tapasztalják, csodák márpedig nincsenek. Leárazás, sale, akció az van ugyan – ha nem is mindenütt -, de ez nem jelenti feltétlenül azt, hogy valóban olcsóbban megkapjuk az árut. Ha mégis, akkor nem olyan jelentős a kedvezmény, hogy kinyissuk amúgy is lapos pénztárcánkat.

A kereskedőnek az az érdeke, hogy eladja a portékáját. Nem egy részét, hanem az utolsó darabig mindet. Mivel általában többet rendelnek, hogy mindenkit ki tudjanak szolgálni, ilyenkor igyekeznek eladni, nehogy a nyakukon maradjon. Ez főként a szezonális termékekre vonatkozik, hiszen meleg időben valószínűleg senki nem akar már téli kabátot és csizmát vásárolni.

A leggyakoribb trükk, amivel bár szabályt sértenek a kereskedők, azért alkalmazzák, az áruk átárazása. Ha eddig 5000 forintba került egy pulóver, most 7000-et írnak rá, és „leárazzák”, eladják 5000-ért. Ez ellen sok mindent tenni nem tudunk, akkor vásároljuk meg a terméket, ha nekünk megéri, akár akciós, akár nem.

Ha nem feltétlenül ragaszkodunk az aktuális divathoz, érdemes ilyenkor, vagy még egy hónappal később csizmát, téli ruházatot venni, hiszen ezek jók lesznek jövőre is. A tudatos vásárló egyébként készül a leárazásra, és megvárja, amíg a kinézett terméket leakciózzák – erre tél végén van a legnagyobb esély, legyen ez szezonális ruházati, vagy elektromos áru.

A tudatosság a kulcsszó, hiszen azt is tudnunk kell, hogy a kirakatban, prospektusokban hirdetett kedvezmények csupán bizonyos termékekre vonatkoznak. Bár az üzletek azzal is szabályt sértenek, ha meghirdetnek egy akciós terméket, amiből összesen három darab van, azért erre is van példa. Ilyenkor abban reménykednek, ha már bemegy az ember, de nem találja az olcsót, megveszi a drágát. Ne hagyjuk átverni magunkat, ilyenkor inkább távozzunk üres kézzel, még ha csalódunk is.

Ugyanerre számítanak akkor is, mikor a 70 százalékos kiírt leárazás csak három darab szörnyűséges, divatjamúlt, rossz anyagú termékre szól. A többit természetesen csak 20 százalékkal akciózzák le, hátha így is megvesszük. Erre készüljünk fel lélekben, mielőtt bemegyünk egy boltba, és ismét az alapján döntsünk, mi az, ami valóban megéri nekünk.





Facebook hozzászólás
További cikkek

Hozzászólás zárolva.

STÍLUS

1 / 630

KUL-TOUR

1 / 158

ÉLET-MÓD

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne heti hírlevelet kapni a témában, vagy értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!