Freddie nyert, de az ördög beleköpött A Dal döntőjébe!
Amikor az ember már ismeri mind a nyolc versenyben lévő dalt, és az előzetes ilyen-olyan népszerűségi szavazások jelzéseit, úgy gondolja, hogy nagy meglepetés a döntőben már nem érheti. Freddie meg is nyerte, ám az ördög is ott volt a dalverseny hajrájában, hogy legyen mégis izgalom.
Körmök helyett esti nasit rágcsálva nézhettük a kanapén elfekve, amint Tatár Csilla földig érő gyönyörű selyemben megnyitja, majd később végigbotorkálja a műsort. A zsűri pirosat kapott, amiben leginkább Zséda pompázott.
A közönségszavazatos Mushu látványosan nyitott, ám a „szende-különc-csajmágnes” karakterű zenészek bátor és ötletes produkcióját „csak” ígéretes bemutatkozásnak könyvelte el a zsűri.
A Parno Graszt a mennybe ment, nem csak hófehér kollekciója miatt, hanem a lelkes kritikák is odajuttatták. Ennek ellenére csak Both Miklóstól kaptak szerény 4 pontot az utolsó előtti elszámolásnál.
Berkes Olivér most keményen és helyesen tartotta a mikrofont, Tóth Andi kieresztette, amennyire csak tudta, passzoltak is a bőrdzsekiben, de vattacukor dalukkal (és Andi hasonló frizurájával) most nem jutottak a csúcsra, sőt a legjobb négybe sem.
Petruska (András) a mindenen nagyon meglepődő ember, megosztotta a zsűrit is. A Dal felfedezettje Zsédának nem adta meg a nagy pillanatot, s bár igazi rétegzenét játszó jelenség, Both Miklós 10 pontjával és Frenreisz Károly adományával éppen csak becsorgott a négyes döntőbe.
Oláh Gergő, a tehetséges, jó arc mindent bevetett. A háttérben nyíló virágok, a homokeső, az intenzív táncprodukció, és lelkesedés olyannyira erős előadást hozott össze, hogy a zsűri a második legmagasabb pontszámmal juttatta a közönség „karmai” közé. Pierrot azóta is értetlenül néz maga elé: Mi köze a cigányságnak a közel-keleti kultúrához ? – című kérdése ugyanis válaszolatlanul maradt.
Freddie hatodikként jött, látott és ugyanabban a pólóban énekelt szélesre tárt karokkal, magabiztosan, miként a dal is a vérében szépen csörgedezett. Frenreisz Károly dicsérte a kiállását, félig csiszolt gyémántságát és popfejségét, így Zsédával együtt meg is tolták egy húszassal. Félig már a címlapokon láthattuk a dobogó legmagasabb fokán, ám még két rivális követte.
Kállay-Saunders Band produkciójára a technika ördöge is kíváncsi volt, és olyan történt, ami még sosem a műsor pörgése óta. Az énekes fülébe semmi sem úgy jött, ahogyan az kellett volna, és legalább egy hangnemben feljebb megtörtént az elcsúszás. Mindenki értetlenkedett, sajnálkozott és döbbent arcot vágott, de a zenészek kaptak egy második lehetőséget. Az ismétlés sem sikerült jobban, mert addigra már András is ráparázott, így aztán biztosak lehettünk, hogy fuccs a négybe jutásnak.
Még fel sem ocsúdtunk, de Vásáry André már borostásan, szemhéjtus nélkül, férfiasan és határozottan hatásosan el is énekelte a Why (Miért) című Eurovízió-gyanús dalát. Mintha csak az előző drámai eseményre kérdezett volna rá…Meglepetés, hogy bár Pierrot 10 pontosan kedvelte, a többi zsűritagtól nem kapott pontot, így nem is maradt versenyben.
De a második hidegrázós, ám könnyes pillanat csak ezután következett. A legjobb négy közé Freddie, Oláh Gergő és Petruska mellé a zsűri eddigi érdemei elismerése mellett beszavazta a Kállay Saunders Band-at is.
Mindenki levegőt vett, a zsűri hátradőlt, a nép pedig döntött: Freddie és a Pioneer című dala képviseli Magyarországot május 10. és 14. között az Eurovíziós Dalfesztiválon Stockholmban.
A Dal 2016-hoz kapcsolódó akusztikus verseny győztese, a ByTheWay, amely Free to Fly című dalával az online szavazatok 39 százalékát kapta. A győztes díja idén is egy akusztikus koncert a Petőfi Rádió sorozatában.
( MTI Fotók: Mohai Balázs)
Hozzászólás zárolva.