Így nyaralunk mi…
A magyarok főként az ár, az elhelyezkedés, valamint a szállodában és környékén található programlehetőségek alapján választanak belföldi szálláshelyet, ugyanakkor a szolgáltatások minősége és a csillagok száma is fontos számukra – derül ki az egyik legismertebb sárvári hotel megbízásából végzett országos reprezentatív kutatásból. Az eredmények alapján főként a közösségi médiából, internetes fórumokból, valamint ismerősök, barátok véleménye alapján tájékozódunk a szállodákról. Az újbóli szobafoglalás legfontosabb garanciái pedig a tisztaság és a barátságos személyzet.
Évről-évre bővül a belföldi vendégek száma a hazai szálláshelyeken: a KSH adatai alapján 2018. márciusában már 1 milliónál is többen utaztunk határon belüli célpontokra. Az előző év azonos időszakához viszonyítva a belföldi vendégek száma 15 százalékkal, az általuk eltöltött vendégéjszakák száma pedig 16 százalékkal emelkedett. Az idén 10 éves sárvári hotel arra a kérdésre kereste országos, reprezentatív kutatásában a választ, hogy a magyar vendégek milyen alkalmakra, és mely szempontok alapján választanak belföldi szálláshelyet, és mi alapján térnek vissza egy-egy hotelbe.
Fontos az ár, de a csillagok számát is sokan nézik
A szállások kiválasztásakor az ár, az elhelyezkedés és a programkínálat szempontjai lettek dobogósok. A válaszadóknak ötfokú skálán kellett értékelniük az egyes szempontokat, és az említett ár, elhelyezkedés és programkínálat végeztek 4-esnél jobb átlaggal. Mellettük fontosnak bizonyult még a szobák mérete és felszereltsége (3,9), a medencék és vízfelületek mennyisége (3,8). Kiderült ugyanakkor, hogy a magyarok olyan szempontokra is figyelnek, mint a termálvizes medencék (3,7), a wellness szolgáltatások (3,7), a szálláshely minősítése (3,7) és a gyerekbarát szolgáltatások (3,4).
Belföldi utakra a wellness hétvége a sláger
– A kutatás eredményei alapján a legtöbben (29,2%) wellness hétvégére vennének igénybe belföldi szálláshelyet, ezt követi a néhány napos városlátogatás (25,6%). 22 százalék válaszolta, hogy hosszabb, egyhetes üdülésre menne belföldi szálláshelyre. Az idei év szerencsére bővelkedik hosszú hétvégékben, és már most látható, hogy ez a belföldi turizmusra is kedvező hatással van – mondta el Kovács Krisztina, az ismert sárvári hotel sales és marketing igazgatója.
Fórumok, közösségi média és ismerősök: ők a legfontosabb források
Amikor belföldi szálláshelyet választunk, főként internetes fórumokból, közösségi médiából tájékozódunk (63%), mellettük a barátok, ismerősök véleményére hallgatunk leginkább (62%). Szintén odafigyelünk a szállás honlapjára (40%), valamint a hirdetésekre (22%) és az utazási irodák információit is figyelembe vesszük (14%).
Tiszta szoba – rendes ház
Természetesen az is fontos, hogy melyek azok a tapasztalatok, amelyek miatt egy szálláshelyre visszatérünk. A legtöbben a tisztaságot jelölték meg (86%), de a barátságos személyzetet (73%), az ételek és italok minőségét (62%), valamint a wellness szolgáltatások színvonalát (56%) is fontosnak tartotta a többség.
Hozzászólás zárolva.