Itt a csomag, hol a csomag?…
Az online vásárlás legcsodásabb pillanata, amikor végre kezünkbe vehetjük a megrendelt terméket. Ez persze a kereskedőnek és a kiszállítást végző szolgáltatónak komoly feladatot jelent. Az Olcsóbbat.hu utánanézett, milyen nehézségekkel kell megküzdenie a hazai webáruházaknak, hogy mi, vevők minél gyorsabban és minél kényelmesebben megkaphassuk a csomagunkat.
A hazai e-kereskedelem forgalma idén mér meghaladja az 500 milliárd forintot. A több mint 30 millió magyarországi megrendelés döntő többségét futárszolgálatokkal vagy csomagpontos megoldásokkal juttatták el a webshopok a vevőkhöz. Az Olcsóbbat.hu az elmúlt hetekben azt kutatta a hazai webáruházak körében, hogy milyen tapasztalataik vannak, milyen kihívásokkal néznek szembe a megrendelt termékek kiszállításakor.
Az elmúlt másfél évben az online kereskedők fele szerint szállítási költségeik 10%-nál is kevesebb mértékben nőttek, ha nőttek. A logisztikai szolgáltató kiválasztásakor a legtöbben a jó árat jelölték be, kicsit kevesebben a megbízhatóságot, míg a kiszállítás gyorsaságát csak alig több mint felük. A webáruházak kétharmada egyetértett abban, hogy nem fizetnének többet a kiszállításokért akkor sem, ha küldeményeiket már aznap eljuttathatnák. Úgy tűnik a webes kereskedők még nem látnak komoly vásárlói igényt arra, hogy még aznap kiszállítsák a terméket. Ez egybecseng azzal is, hogy kétharmaduk inkább olcsóbb árat, de lassabb kiszállítást választana, csupán bő harmaduk választaná a gyors kiszállítást magasabb áron. Az online boltok vezetőinek több mint fele szerint a hazai vásárlók számára manapság is problémát jelenthet, ha nem tudnának a futárnál készpénzzel fizetni, csak kártyával.
– A vásárlási élmény részeként tekintenek a vevők a kiszállításra, a csomag átvételére. Ezért minden kereskedőnek, márkának, vállalatnak elemi érdeke, hogy a lehető leggördülékenyebb, a vevő igényeinek figyelembevételével történjen meg a csomag eljuttatása.
Az online vásárlás akkor fejeződik be, amikor kinyitják a csomagot, így egyértelmű, hogy az online kereskedelem márkái fenntartható fejlődéséhez mindent meg kell tenniük, hogy a vásárlás gomb megnyomásától minél gyorsabban és kényelmesebben a vevőhöz kerülhessen a csomag – mondta Jenei Péter az Olcsóbbat.hu ár-összehasonlító oldal vezetője.
A nemzetközi e-kereskedelmi trendeknek megfelelően itthon is egyre komolyabb vevői elvárás, hogy ne kelljen a futárra várni. A webshopok több mint kétharmada szerint előnyt jelentene számukra, ha nem kellene a megrendelőnek a futárra várnia. Egy márka veszíthet lojális vásárlókat, ha nem tudják megfelelő áron és gyorsasággal kiszállítani a termékeket.
Hozzászólás zárolva.