Itt ma még vérital fog lefolyni a torkotokon!
Egyre népszerűbb az új őrület, a vérital fogyasztása a kínai fiatalok körében. Az egészségügyben használt transzfúziós zsákokhoz hasonló csomagolásban kapható vámpíritalokat engedély nélkül hozták forgalomba.
A helyenként „vér-energiaitalként” reklámozott és a fiatalok körében nagyon gyorsan rendkívül népszerűvé vált terméket a vevő a kívánsága szerinti vércsoport feltüntetésével is megrendelheti.
Az úgynevezett vérivászat sok helyütt immár jelenséggé vált, és a kereslet olyan méreteket öltött, hogy külön „témakávézók” nyíltak, ahol a kiszolgáló személyzet orvosnak és ápolónak öltözik, az italokat pedig transzfúziós zsákokban szolgálják fel.
Egy északkelet-kínai kávézóban egy csomag műanyagcsövön át felszívható vörösáfonyalé 60 jüanba (2200 forint) kerül. Néhány vendéglátóipari egységben falra szegezett koporsók alkotják a dekorációt, az ételekhez pedig kérés nélkül is nagy mennyiségű ketchup jár. Az italokat, legyen az kávé, ásványvíz, fehér bor, kóla vagy sör, vörösre színezve töltik a zsákokba felszolgálás előtt. Az állami felügyelet figyelmeztet, hogy a terméken szereplő címkék többsége hamis, az italok értékesítését megtiltották, az internetszolgáltatókat pedig kötelezték a folyamatosan frissülő kínálat szigorúbb és alaposabb ellenőrzésére, az illegális kereskedők elleni fellépésre.
Egyes médiajelentések szerint az új őrület kiváltásában meghatározó szerepük van a True Blood – Inni, és élni hagyni, valamint a Vámpírnaplók című amerikai televíziós sorozatoknak – adta hírül az MTI. Az interneten már egy különleges vérhelyettesítő italt is hirdetnek, amelynek – a reklám szerint – ugyanolyan a színe, szerkezete és tápanyagtartalma, mint a véré, csak az íze más. Kívánságra különböző színekben, így kékben, citrom- és narancssárgában is megrendelhető.
Hozzászólás zárolva.