Facebook hozzászólás
222

Itt ma még vérital fog lefolyni a torkotokon!

Egyre népszerűbb az új őrület, a vérital fogyasztása a kínai fiatalok körében. Az egészségügyben használt transzfúziós zsákokhoz hasonló csomagolásban kapható vámpíritalokat engedély nélkül hozták forgalomba.

A helyenként „vér-energiaitalként” reklámozott és a fiatalok körében nagyon gyorsan rendkívül népszerűvé vált terméket a vevő a kívánsága szerinti vércsoport feltüntetésével is megrendelheti.

A csomagolás a transzfúziós zsákokhoz hasonló – Kép: Pixabay

Az úgynevezett vérivászat sok helyütt immár jelenséggé vált, és a kereslet olyan méreteket öltött, hogy külön „témakávézók” nyíltak, ahol a kiszolgáló személyzet orvosnak és ápolónak öltözik, az italokat pedig transzfúziós zsákokban szolgálják fel.

Egy északkelet-kínai kávézóban egy csomag műanyagcsövön át felszívható vörösáfonyalé 60 jüanba (2200 forint) kerül. Néhány vendéglátóipari egységben falra szegezett koporsók alkotják a dekorációt, az ételekhez pedig kérés nélkül is nagy mennyiségű ketchup jár. Az italokat, legyen az kávé, ásványvíz, fehér bor, kóla vagy sör, vörösre színezve töltik a zsákokba felszolgálás előtt. Az állami felügyelet figyelmeztet, hogy a terméken szereplő címkék többsége hamis, az italok értékesítését megtiltották, az internetszolgáltatókat pedig kötelezték a folyamatosan frissülő kínálat szigorúbb és alaposabb ellenőrzésére, az illegális kereskedők elleni fellépésre.

Hamis márkák utcája
Bevásárlócélpont helyett immár turistalátványosságként is szolgál egymás mellett sorakozó hamismárkás boltjaival a kelet-kínai Vuhszi város egyik utcája.

Egyes médiajelentések szerint az új őrület kiváltásában meghatározó szerepük van a True Blood – Inni, és élni hagyni, valamint a Vámpírnaplók című amerikai televíziós sorozatoknak – adta hírül az MTI. Az interneten már egy különleges vérhelyettesítő italt is hirdetnek, amelynek – a reklám szerint – ugyanolyan a színe, szerkezete és tápanyagtartalma, mint a véré, csak az íze más. Kívánságra különböző színekben, így kékben, citrom- és narancssárgában is megrendelhető.

Döbbenet! Milyen ember az, aki még a barátját is megeszi?
Kérjük, ne egyetek meg minket, mi a barátaitok vagyunk! – olvasható azon a plakáton, amely a kínai kutyahúsfesztivál bojkottjára szólít fel. A csemegének számító ebhúsról azonban a tiltakozás ellenére sem hajlandók lemondani a helyiek, akik szerint ezzel a finomsággal tudják a leginkább távol tartani maguktól a betegségeket.


Facebook hozzászólás
További cikkek

Hozzászólás zárolva.

PÉLDA-KÉP

1 / 258

KUL-TOUR

1 / 158

ÉLET-MÓD

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne heti hírlevelet kapni a témában, vagy értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!