Jöhet eső, jöhet hó…
Nem szeretnek gumicserével foglalkozni az autósok. Egy nálunk is ismert vállalat, 15.000 embert kérdezett meg. A cég ezért olyan négyévszakos abroncsot fejlesztett ki, amely egyedi alapanyagának és innovatív futófelület-kialakításának köszönhetően mind vizes, mind havas úton rövid féktávolságot, továbbá vizes úton is kiváló irányíthatóságot ad a gépkocsinak.
Nem a traffipax a legnagyobb kihívás az autósoknak
Esős vagy havas időben a lecsökkent látótávolság és a megnövekedett fékút miatt az autósok számára fokozott kihívást jelentenek a különböző forgalmi szituációk. Ezen időjárási körülmények között az autójukat naponta használó autósok számára főutakon a hirtelen felbukkanó gyalogosok és vadállatok, illetve az úgynevezett „szellemsofőrök” és a lassú járművek kikerülése, autópályákon a sávegyesítések és sávelhúzások miatti hirtelen manőverek, városi közlekedésben a kanyarodás és a piros lámpák, valamint a járdáról lelépő gyalogosok előtti hirtelen megállás a legnehezebb feladat – derült ki a felméréséből. Érdekesség, hogy a traffipaxokat az autósok nem túl gyakran előforduló és nem kifejezetten fontos vezetési kihívásnak tekintik.
Mit várnak el az autósok egy négyévszakos abroncstól?
A páneurópai felmérés legfontosabb megállapítása az, hogy e kihívások miatt az autósok a négyévszakos abroncsoktól azt várják el, hogy azok vizes úton olyan jól irányíthatóak legyenek, mint a nyáriak, havas úton pedig olyan jól tapadjanak, mint a téliek, de közben magas futásteljesítménnyel rendelkezzenek.
– Az autósok egyre nagyobb hányada választ olyan abroncsot, amely egész évben, az időjárási körülményektől és az útviszonyoktól függetlenül biztonságos autózást tesz lehetővé, segítségével ugyanakkor nem szükséges tavasszal és ősszel az abroncscserével bajlódni – mondta el Hunyadi Szabolcs, a cég felelős értékesítési vezetője.
Jöhet eső, jöhet hó: minden időre tervezték
A négyévszakos abroncsok fejlesztése és gyártása talán az egyik legösszetettebb kihívás az abroncsgyártásban. Amíg a nyári gumikat keményebb keverékből és szélesebb vízelvezető árkokkal gyártják, addig a télieket lágyabb keverékből készítik, futófelületük pedig sűrűn lamellázott a havas úton való jobb kapaszkodóképesség érdekében. Ennek eredménye az, hogy a téli abroncs nyári időjárási körülmények között kevésbé irányítható és gyorsabban kopik, a nyáriak féktávolsága pedig téli útviszonyok közepette rendkívül hosszú.
Hozzászólás zárolva.