Katamarán Rozé a sláger
Jön a nyár, nincs is jobb, mint a teraszon üldögélve nézzük a naplementét, zenét hallgatunk, és kortyolgatunk egy kellemes rozét. Régebben annyira nem volt kedvelt, de az utóbbi időben egyre többen keresik ezt a borfajtát. A könnyű nyári ételekhez, a salátás baromfis fogásokhoz nagyszerűen illik. Vagy mint említettem: csak úgy magába…
Bemutatta új borait a Bujdosó Pincészet. Az eseménynek ezúttal a Veritas borkereskedés Dohány utcai üzlete adott otthont, ahol Bujdosó Ferenc, a pincészet vezető borásza beszélt a szakmájuk képviselőinek a mesterségük aktualitásairól, illetve jövőbeni terveiről is.
– Szerencsére nem pihenünk egy percre sem: a borkészítéstől a rendezvényekig számos teendő akad, így például az idei telepítések és azok támrendszerének elkészítése vagy a borok palackozása is egyaránt fontos feladat – mondta Bujdosó Ferenc.
Idén 5,5 hektár szőlő újratelepítését végzik, ezen belül három hektárral bővítik a kékfrankos ültetvényüket, egy hektár olaszrizlinggel a Csirip-tetőn lévő területüket és további másfél hektárral a Kokas-hegyi vörös (merlot, cabernet sauvignon és cabernet franc) birtokukat.
Az egyik legnépszerűbb borukat, a Nemerét is a napokban állították össze. Nagy kérdés volt a vezető borász számára, hogy a chardonnay megjelenjen-e önálló fajtaként is, vagy teljes egészében a Nemere alapjául szolgáljon. Végül ez utóbbi mellett döntöttek.
A májusi esős napok nem hátráltatták a pincészet munkáját, akkor palackoztak. A folyamatos munka eredményeként már üvegbe került többek között a Katamarán ’13, a Tramontana ’15 – amely a tavalyi évben idejekorán elfogyott a polcokról – és két új slágergyanús termékük is. Az egyik a cabernet franc és sauvignon házasításával készült Katamarán Rozé, amely a borvidéki borverseny legmagasabb pontszámával Balatonboglár Város Bora lett, illetve a BalatonBor, amely egy reduktív olaszrizling, és Magyarország első borrégiós márkájaként egyébként éppen a napokban debütált.
Idén nem ez az első változás a Bujdosó Pincészet életében, hiszen tavasszal a pincészet termékpalettája három tétellel is bővült, ráadásul új dizájnra, és több boruk esetében az egyre népszerűbb csavarzáras palackozásra állnak át.
A buborékos borok új küllemet kaptak: az eddig Frisseccoként ismert gyöngyözőbor, amely Irsai Olivér-sauvignon blanc-sárgamuskotály szőlőből, a legkíméletesebb pezsgő alapbor technológiával készült, ezentúl megújult külsővel és „Zöld” márkanéven kapható majd. Buborékos párját, a pinot noir és cabernet sauvignon egybeszüreteléséből született Roseccót „Kék” névre keresztelték. Idén „megszületett a testvér is” – ahogyan Ferenc fogalmazott, amelyet Bordó névre kereszteltek. Ez egy vörös habzóbor, amely egy igazi bordeaux-i cuvée, azaz cabernet sauvignon, cabernet franc és merlot házasításából jött létre. Intenzív illatát a buborékok még inkább felerősítik, ezzel együtt a vörös bogyós gyümölcsök zamatát hangsúlyozzák. A Bordó ötlete egy, a Pannónia 70-es cirkáló csapatával már évek óta rendszeresített, borvidékekkel ismerkedő túrán született, az ihletet egy olasz vörös Lambrusco adta.
A háromtagú borcsalád (Zöld, Kék, Bordó) valamint az új Katamarán Rozé és a további, már jól ismert boraik többek között a Veritas borkínálatában, a Bujdosó vinotékákban, fesztiválokon, valamint a Bujdosó webshopban is kaphatók.
Bujdosó Ferenc a pincészete honlapján található saját blogbejegyzéseiben hétről hétre beszámol az aktuális teendőkről, eseményekről, hétköznapokról.
Hozzászólás zárolva.