Megint cserélünk!
Húsvét után elindul a tavaszi abroncs csere időszaka. A hideg, szeszélyes márciusi időjárás miatt idén is később kezdik az autósok téli gumijaikat nyárira cseréltetni. Az előrejelzések szerint a csúcs április közepére várható, így érdemes előre időpontot foglalni!
A 2013-as márciusi nagy havazás óta minden tavasszal lényegesen óvatosabbak az autósok és hetekkel későbbre időzítik az időszakos kerékcserét, mondta el az Abroncs Kereskedőház kereskedelmi vezetője. Tiszay Árpád a vállalat partnereitől beérkezett információk alapján azt szűrte le, hogy a szeszélyes időjárás az ország szinte egész területén megfontoltságra késztette az autósokat, így várhatóan Húsvét után egyszerre indul el a szezon keleti és nyugati országrészekben is.
Ennek csúcsa április közepére várható és május első heteire enyhül a szervizekre helyeződő nyomás. Az abroncsszektorban is tapasztalható szakemberhiány miatt előfordulhat, hogy akár egyhetes, tíznapos várakozással is számolniuk kell az ügyfeleknek.
– Az elmúlt években már jelentős javulás érzékelhető a szezonális kerékcserék területén. Míg a pénzügyi válság idején az autók egy részén különféle okokból nyáron is téli gumikon közlekedtek, ma már szerencsére ez egyre kevésbé jellemző. A nyári abroncs más összetételű kompozit anyagból áll, mint a téli, hiszen arra tervezték, hogy az 50-60 fokosra hevült aszfalton se kenődjön. A nyári melegben hamarabb elkopik a téli szett és akkor hamar megint abroncsokat kell venni. Ami a legfontosabb, hogy egy jó minőségű nyári abronccsal felszerelt autó fékútja majd harmadával is rövidebb lehet, mintha téli abroncs feszülne a kerekeken – figyelmeztetett a szakember.
Az Abroncs Kereskedőház szakemberei a szervizekben minden esetben felmérik az gumiabroncsok állapotát, és jelzik az autó tulajdonosának, ha hamarosan cserélnie kell azokat. Egy új, személyautóra tervezett abroncs esetében a profilmélység 6-12 milliméter között van, az előírások szerint legfeljebb 1,6 milliméter mélységig lehet használni, ám ez már rendkívül balesetveszélyes. Általában a nyolc-tíz évnél idősebb abroncsokat a profilmélységtől függetlenül cserélni kell.
A korszerű nyári abroncsokat úgy tervezik, hogy vízelvezetés szempontjából is kiemelkedőek legyenek. Egy komoly tavaszi, nyári esőzéskor könnyen előfordulhat, hogy a lejtők alján összegyűlik a víz, és ilyenkor megnő az aquaplaning, azaz a vízen csúszás veszélye. Az abroncs nem képes a közte és az útburkolat közti vizet kiszorítani, a kerekek úgy csúsznak, mintha jégre futottak volna. A vízen csúszást megelőzni, vagy mérsékelni a sebesség csökkentésével és megfelelő állapotú abronccsal tudjuk: egy elkopott autóguminak jóval kisebb az árokmélysége, ezért kevesebb vizet képes kiszorítani.
Szóval, vegyél elő egy naptárt, és jelentkezz be mihamarabb kerékcserére!
Hozzászólás zárolva.