Facebook hozzászólás
827

Minden palack egy külön történet

Bor ihlette irodalmi alkotásokat fordított a grafika nyelvére Veress Tamás. Ezen új címkékkel ünnepli fennállásának 25. évfordulóját a Villányi borvidék egyik ismert boros birtoka, a Vylyan. Csúcsboraik kaptak ugyanis új köntöst, amit nemrég mutattak be a sajtó munkatársainak a Magvető Café, kávéházban. 

Sajtótáj, háttérben az égbe emelkedő férfi, Kép: László Márta
Vetítőn az égbe emelkedő férfi, előtte Veress Tamás grafikus, Székely Csaba író, Juhász Anna műsoervezető és Debreczeni Mónika, Kép: László Márta

„A nap süt, az ég kék, a fű zöld. A szőlő terem. A bor erjed és érik. Az ember dolgozik és remél, aggódik és örül. Élvezi munkája gyümölcsét, és örömmel mutatja meg azt másiknak. Az idők kezdete óta így megy ez, így van ez most is. Aki belekavarodik a szőlő és a bor világába, azt e világ nem engedi soha. Így vagyunk ezzel mi is itt a Vylyannál. A boraink erről a szenvedélyről mesélnek.”

Debreczeni Mónika, Kép: László Márta
Debreczeni Mónika, Kép: László Márta

Így kezdődik Debreczeni Mónika, a Vylyan Szőlőbirtok és Pincészet birtokigazgatójának bemutatkozója. Ma 120 hektáron gazdálkodnak. Hitük szerint csak kiváló szőlőből lehet szép bort készíteni. Mottójuk: a nyitottság. A hazai és a világfajták egyaránt megtalálhatók az ültetvényeken. Szőlőfajtáik között megtalálható a rajnai és az olaszrizling, a chardonnay, a csókaszőlő, a portugieser, a zweigelt, a pinot noir, a kékfrankos, a cabernet sauvignon, a cabernet franc, a merlot és a syrah.

A könnyed, gyümölcsös borok kedvelői már a címkéjükről messziről felismerik, hogy például a Boszokány a rizlingjüket, a Macska a portugieserjükt, az Ördög a cuvée-jüket tartogatja számukra. Ezek után a Villány ősi nevét viselő birtok fennállásának 25. évfordulóját úgy ünnepelik, hogy hét csúcsborukból egyet-egyet elküldtek egy-egy írónak, költőnek. Egy történetet, egy hangulatot, egy érzést kellett leírniuk, egy olyat, ami a bor kóstolásakor eszükbe jut. Ezeket az írásokat kapta meg Veress Tamás grafikus, aki ezek alapján megálmodta a prémiumborok új címkéit. Volt, ami első próbálkozásra sikerült, mint a „Titanic”, de az égbe emelkedő férfi alakján nagyon sokat dolgozott, nagyon sok vonalat kellett lágyítania, hogy számára is tökéletes legyen.





Facebook hozzászólás
További cikkek

Hozzászólás zárolva.

PÉLDA-KÉP

1 / 258

GASZTRO

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne heti hírlevelet kapni a témában, vagy értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!