Mobillal jelenthetjük a hentest vagy a boltost
Decembertől elérhető a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal új mobil alkalmazása a NÉBIH Navigátor, amellyel a fogyasztók hatékonyan segíthetik az élelmiszer-biztonsági problémák felderítését.
Mostantól a fogyasztók könnyen és azonnal jelezhetik az általuk felfedezett élelmiszer-biztonsági szabálytalanságokat a hatóságnak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (NÉBIH) új alkalmazásának köszönhetően.
Az egyelőre androidos okostelefonokon elérhető NÉBIH NAVIGÁTOR nevű applikációval a vásárlók pontosan jelezhetik a vásárlás helyszínét és a probléma okait, amelyet a NÉBIH szakemberei kivizsgálnak. Az alkalmazáson keresztül jelenteni lehet például lejárt minőségű vagy jelöletlen élelmiszert, eladáshelyi higiéniai problémát, helytelen tárolást vagy bármilyen szokatlan vagy gyanús körülményt.
Az applikáción keresztül a telefonos híváson kívül hang alapú, e-mailes vagy fényképes bejelentési módok közül lehet választani. Az applikáció a bejelentési lehetőség mellett számos más, hasznos információval is szolgál, például automatikus küld élelmiszer-biztonsággal kapcsolatos híreket, riasztásokat.
A NÉBIH az alkalmazás megjelenése kapcsán arra ösztönöz mindenkit, hogy segítse a szabálytalanságok felderítését annak érdekében, hogy a mindennapi élelmiszerek megfelelő minőségben legyenek elérhetők a fogyasztók számára. A konkrét problémák pontos bejelentése lehetőséget ad arra, hogy a vizsgálatot gyorsan és célzottan, az adott helyszínen elvégezzék. Azok számára, akik a mobil applikáció helyett szívesebben élnének a bejelentés lehetőségével telefonon keresztül, a NÉBIH zöld száma továbbra is rendelkezésre áll: 06-80-263-244. A NÉBIH Navigátor letölthető ezen a linken.
Hozzászólás zárolva.