Reggelizz, mint egy király
Egyre kevesebben szánnak időt a reggelizésre Magyarországon, akik reggeliznek, azok viszont közel fél órát töltenek vele és szendvicseket, pékárut esznek. Az édes reggeli nem népszerű a magyarok körében. Derült ki a háztartási gépekben otthonosan mozgó Breville által szervezett hazai felmérésből.
A népszerű gasztroblog, a Világevő közösségi média oldalán több mint egy héten keresztül gyűjtöttek válaszokat a hazai reggelizők szokásairól. A kapott adatokat Jókuti András blogger a Szabadság téren mutatta be október 25-én, miközben egyszerűen elkészíthető reggeliket készített a téren összegyűlt érdeklődőknek.
Tejtermékek, szendvicsek, péksütemények – ezek a legnépszerűbb ételek azok között, akik a Világevő közösségi média oldalán feltett kérdésekre válaszoltak. Álomreggelinek a válaszadók 42 százaléka az amerikait választaná: édes és sós péksüteményekkel, gyümölcslevekkel, tarjákkal, kolbásszal – a bécsi reggeli, ami édes péksüteményekből, kenyérből, lekvárból és kávéból áll, csupán a válaszadók 8 százalékának körében népszerű.
Szendvicsekkel induló napok
A szendvicsek feltétjei között a zöldségek, zöldségkrémek a harmadik helyet érték el 20 százalékos arányukkal, felvágottakat közel másfélszer-annyian tesznek a reggeli péksüteményükre, mint zöldséget. A vajak, vajkrémek messze megelőzik a 3 százalékon álló, hazánkban idegen mogyorókrémet, illetve a válaszadók 5 százalékának körében népszerű mézet.
A reggelizők 38 százaléka nem tudatosan választ kenyeret, péksüteményt: általában azt veszi meg, amit kap, 31 százalék viszont ragaszkodik a teljes kiőrlésű gabonából készülő pékáruhoz.
Kétszer annyian kávéznak, mint teáznak reggel: a válaszadók 47 százaléka főz kávét és 23 százalék teát. Fentebb láttuk, hogy a gyümölcslevek sokak álomreggelijének fontos részei, mégis csupán a válaszolók hét százaléka öblíti le reggeli szendvicsét gyümölcslevekkel. A teázók közül a legtöbben fekete teát isznak, de nem sokkal kevesebb a gyümölcs-, illetve zöld teákat választók aránya – 32 százalék, illetve 27 és 25 százalék.
Reggelitől tízóraiig
Több mint háromszor annyian reggeliznek, mint tízóraiznak a Világevőnek válaszolók közül. Érdekes, hogy a tízóraizás önmagában ritka: a tízóraizók nagyobb része reggelizik is. A reggelizők magas, 59 százalékos aránya mellett, 21 százalék tízóraizik is és 17 százalék a kizárólag tízóraizók aránya.
Nagyon kevesen, csak négy százaléknyian szánnak 30 percnél többet a reggelizésre. 10-30 percet 63 százalék, 26 százalék 5-10 percet tölt reggelivel.
A szakértők szerint ez a közel 30 perc számít soknak, sokan nem szánnak ennyi időt a reggelire – ezért döntött úgy a manchesterből érkező márka, a Breville, hogy Jókuti Andrással társul, és együtt tesznek azért, hogy minél többen térjenek vissza a reggelizéshez és ismét növekedjen a rendszeresen reggelizők száma.
Hozzászólás zárolva.