Több nő, kevesebb szó – ilyen is van!
Naponta ránéz a hírfolyamára az instázók háromnegyede, de egyre ritkábban töltünk fel tartalmat. Már jobban meggondoljuk, publikussá tesszük-e profilunkat. Ismerjük és szeretjük a Storiest, szívesen követünk barátokat, hírességeket, sőt márkákat is, de a direkt hirdetéseket nem kedveljük. Az aktuális magyar Instagram-használati trendeket egy online felmérés alapján immár harmadik alkalommal, látványos infografikában összesítette a Crane adatvezérelt marketing ügynökség. A Magyar Instagram Körkép 3.0 ingyenesen letölthető e-book formájában bárki számára elérhető.
A fiatal felnőtt nők körében a legnépszerűbb az Instagram Magyarországon
Az Instagram saját adatai szerint több a női felhasználó a magyarok között: 940 ezer a nők és 800 ezer a férfiak száma. A korosztályi eloszlást tekintve a legtöbb Instagram-használó Magyarországon a felmérés szerint jelenleg a 25-44 évesek köréből kerül ki: 750 ezren tartoznak ide, de alig marad le a 13-24 évesek csoportja – 740 ezer fővel.
Palvin Barbi után Csinger Andy, Lévai Adrienn és Istenes Bence a legnépszerűbbek
A márkák, ismert emberek kikerülhetetlen tényezővé váltak a magyar Instagram-térképén, a válaszadók fele követ legalább egy magyar hírességet, influencert. Óriási nemzetközi népszerűsége miatt Palvin Barbara magasan vezet a magyar hírességek között a követők számát tekintve (7,8 M), őt a divatblogger Csinger Andy (486.000) és a modell, Lévai Adrienn követik (452.000). A magyar férfiak közül az Instán Istenes Bence (366.000) és a YouTube-sztár Dancsó Péter (265.000) a legnépszerűbbek. A Magyar Instagram Körkép készítője, a CRANE egyébként havonta frissíti honlapján a magyar szereplők toplistáját.
A celebek mellett a márkák is egyre népszerűbbek Instagramon
A márkáknak az Instagram kiemelten fontos kommunikációs eszközzé vált az elmúlt években. Ezt jól mutatja az is, hogy mára a felmérésben részt vevő magyar instázók majdnem fele (49%) követ valamilyen márka- vagy céges profilt is. A válaszadók közel 60%-a szerint egy márka Instagram-oldala is lehet olyan érdekes, mint egy személyé, 70% konkrétan rákeres egy adott márkára vagy cégre. Ugyanakkor 85% rányomott már legalább egyszer az unfollow gombra, ha nem tetszett neki, amit látott.
Havonta töltünk fel, de naponta nézünk rá
Bár a válaszadók háromnegyede naponta többször is megnézi az Instát, egyre ritkábban posztolnak: az elmúlt három évben fokozatosan csökkent a feltöltések gyakorisága, és a legtöbben már csak havonta osztanak meg képet vagy videót. A 13-24 év közöttiek még mindig a legaktívabbak, illetve a nők gyakrabban posztolnak az Instagramra: minden harmadik nő hetente, a 45 év felettiek 13%-a pedig naponta.
Sikeres a Stories funkció
A 2016-ban bevezetett Stories lényege, hogy a felhasználók úgy is megoszthatnak tartalmakat, hogy azok 24 óráig láthatóak csak a követők számára. A funkciót a magyar instagramozók is előszeretettel használják, és nemcsak feltölteni szeretik a Stories tartalmakat, de nézegetni is. A márkák Storiesát például a válaszadók több mint egyharmada kíséri figyelemmel.
#hashtag: kevesebb a magyar szó
A különösen az Instagram elterjedése óta népszerű címkézés, a hashtagek használata csökkent, a magyarok 27%-a a kutatás szerint egyáltalán nem használja, akik viszont igen, egyre kevésbé írnak magyar szavakat a # jel után (13%, 2016:16%).
A kulturális intézmények is használják
A kutatást készítő CRANE a kulturális intézmények kommunikációjában is szakértő, ők adják például a Müpa és a Budapesti Fesztiválzenekar közönségkapcsolati rendszerét, így azt is elemezték, milyen kulturális intézményeket követünk az Instagramon. Magyarországon jelenleg 10 400-nál is több követővel az A38 vezet, a dobogóra a Müpa (7 700+) és a Ludwig Múzeum (5 300+) fér még fel, őket a Vígszínház (5 700+) és a Magyar Nemzeti Galéria (2 670+) követi.
Több mint 5000 kitöltő válaszai alapján készült
A Magyar Instagram Körkép 3.0 összesen 5498 kitöltő válaszai alapján készült. Idén a hölgyek voltak vállalkozóbb kedvűek: közülük több mint kétszer annyian osztották meg a kutatást készítő CRANE adatvezérelt marketing ügynökséggel Insta-használati szokásaikat, mint a férfiak oldaláról. A megkérdezés online zajlott, és a részvételre a Facebookon, az Instagramon, illetve a sajtóban és blogokon kérték meg az embereket.
A teljes ebook ingyenesen letölthető a Crane honlapjáról, illetve a erről a címről.
Hozzászólás zárolva.