Nyáry Krisztián: a kulturális sajtó térvesztését a podcast pótolhatja
Eltűnnek lassan azok az írások, vagy éppen rádióműsorok, melyekből a reménybeli olvasók a frissen megjelent könyvekről tudtak eddig tájékozódni. Nyáry Krisztiánnal, a Líra Könyv Zrt. kreatív igazgatójával arról beszélgettünk, hogy miként képes a podcast átvenni, kiváltani ezt a szerepet. Arról is szót ejtettünk az interjú során, hogy a könyvolvasók – ideértve a hangoskönyv hallgatókat is – mennyire jelentenek komoly kereskedelmi célcsoportot marketing szempontból.
A rendszeresen sportolókra számos cég dolgoz ki kampányokat, a rendszeresen olvasókra nagyon kevesen, pedig nagyjából ugyanannyian vannak, és ugyanannyit költenek a szenvedélyükre, ráadásul kreatívak, és nagyon tudatosan vásárolnak. Minden lehető módon igyekszem meggyőzni a piaci szereplőket, hogy tekintsék célcsoportnak a könyvolvasókat. A Volvo hangoskönyves programja, amelyet a Magvetővel és a Radnóti Színházzal közösen valósítottunk meg, kiváló példája ennek. Van persze fordított példa is: az Aegon Biztosító tulajdonosváltásával párhuzamosan megszűnt az Aegon irodalmi díj a hozzá kapocsoldó olvasásnépszerűsítő programmal együtt. Remélem, valamilyen formában újraindul majd, hiszen az egy felépített program volt, ami jót tett a biztosító márkájának is.
Az interjú eredetileg a nyomtatott Piac & Profit magazin legutóbbi, júniusi lapszámában jelent meg.
Hozzászólás zárolva.