ZÖLD, SÁRGA, PIROS ORSZÁGOK
Utasbiztosítási „Kisokos”
Az utazási hajlandóság folyamatosan nő, és az alacsony fertőzöttségű európai helyekre ismét szívesen utaznak a magyarok az Európai Utazási Biztosító (EUB) tapasztalatai szerint. Szakértőik összeszedték – a teljesség igénye nélkül -, hogy e képlékeny helyzetben mire érdemes figyelni, mielőtt utasbiztosítást választ az ember.
Mi történik akkor, ha meghiúsul az utazás?
Ilyen esetben nem az utasbiztosítás, hanem a sztornó biztosítás jelenthet segítséget. Nem mindegy azonban, hogy milyen okból mondjuk le a befizetett utazást; a biztosítók csak a szerződésben tételesen felsorolt, nevesített esetekben fizetnek kártérítést. Általánosan elmondható, hogy nem érvényes a sztornó biztosítás. Ha azért nem utazunk el, mert félünk a vírustól vagy elvesztettük a munkánkat, sőt akkor sem, ha azért nem kerül sor az utazásra, mert az eredetileg zöld (esetleg sárga) kategóriájú célország időközben piros besorolást kapott. Az utóbbi esetben érdemes közvetlenül az utazásszervezőhöz, légi járat-törlésnél pedig a légitársasághoz fordulni.
„Természetesen, ha még a kiutazás napja előtt, itthon diagnosztizálják a koronavírust az ügyfélnél, akkor az nálunk sztornó biztosítási eseménynek számít, tehát ha emiatt nem tud elutazni a biztosított, akkor az útlemondási biztosítás alapján térítünk” – teszi hozzá az EUB elnök-vezérigazgatója.
Hozzászólás zárolva.