Jó huzatunk volt tavaly
Húszmillió korsóval több sört ittunk tavaly. Ez azt jelenti, hogy százezer hektoliterrel több sört adtak el 2017-ben a magyar gyárak a hazai piacon. A középkategóriás sörökből 10 %-kal fogyott több. Két számjegyű növekedést ért el az alkoholmentes és ízesített sörök forgalma.
Folytatódott a piaci átrendeződés. A prémium sörök a tavalyelőtti szinten fogytak, míg jelentősen, 10%-kal növekedett a középkategóriás sörök eladása. 2016 után tovább szűkült a gazdaságos, saját márkás sörök piaca.
– Többéves trend, hogy az emberek a minőségi sört keresik jobban. Tavaly különösen a piac középső kategóriája erősödött meg, elsősorban az olcsó, alsó kategóriás sörök rovására. Felpörgött a söripari innováció, élesedik a verseny az új típusú sörök piacán – mondta dr. Schillinger Attila, a Sörszövetség igazgatója.
Újra többen keresik az ízesített söröket. Ennél is többen isznak alkoholmentest.
– A minőségi sörök iránti kereslet növekedése globális trend, amely most már vitathatatlanul itthon is meghatározza a piacot. A nagyipari prémium és a kézműves sörök együttesen hatnak a hazai sörkultúra erősödése irányába – tette hozzá az igazgató.
A Sörszövetség nemcsak beszámol a sörpiaci trendekről, hanem azokat aktívan formálja is. Folytatódik a szervezet „Sör mi több” elnevezésű kezdeményezése, amely a sörnek a modern magyar gasztronómiában betöltött szerepére, a hazai sörkultúra fejlesztésére figyel. Idén elsősorban a sörminőség és a csapolt sörök kerülnek középpontba. Utóbbi kategória a teljes hazai piac csaknem 10%-át képviseli, azonban tavaly 1%-kal csökkent. Az ott értékesített sör túlnyomó többsége itthon gyártott, így a csökkenő trend megfordítása minden hazai sörgyártó közös érdeke.
Hozzászólás zárolva.