Egy hely, amit senki sem hagyhat ki, ha Párizsba látogat!
Mintegy négy hónapig tartó felújítás után húsvét hétvégén nyitotta újra kapuit a teljesen megfiatalodott párizsi Lido. A látványos revü lényege nem változott: erotika és humor keveredik a Fény városát és a szerelmet megidéző zenés-táncos műsorban, amelyben kardnyelő, bohóc és akrobaták is színpadra lépnek.
A jövőre 70 éves legendás revükabaré 27. műsorát az a belga Franco Dragone rendezte, akinek nevéhez a világhírű Cirque Du Soleil társulat tíz show-jának és egyebek mellett Céline Dion Las Vegas-i koncertjének megalkotása fűződik.
A Champs Elysées sugárút variétészínháza teljes átalakuláson ment át az elmúlt hónapokban: a 1132 néző befogadására alkalmas 2 ezer négyzetméteres panorámatermet újjávarázsolták, a színpadtechnikát a beépített medencével és jégpályával modernizálták.
A legnagyobb várakozás azonban az új műsort előzte meg, amelyet most először teljes egészében egy külsős szórakoztatóipari vállalatra bízott Nathalie Szabo, a Lido francia elnöke, aki volt magyar férje nevét viseli.
A Paris Merveilles (Párizsi csodák) nevű műsort rendező 62 éves belga Franco Dragone neve ismeretlen a nagyközönség előtt, pedig a Cirque du Soleil leghíresebb előadásait (Saltimbanco, Mystere, Alegría, Quidam, La Nouba, O) ő hozta létre. Amióta otthagyta a kanadai társulatot, dollár-tízmilliókba kerülő látványos showkat hoz létre Las Vegasban, kínai városokban vagy Dubajban.
A mintegy 5 ezer főt foglalkoztató Cirque du Soleillel ellentétben Franco Dragone saját cégében csak 400 állandó alkalmazott dolgozik, a rendező minden országban helyi munkaerőt vesz igénybe az előadásai létrehozásához. A Lido legújabb revüjének 600 jelmezét, 250 pár cipőjét és 200 fejdíszét például Nicolas Vaudelet fiatal stylist tervezte, aki korábban Jean-Paul Gaultier és Christian Lacroix divattervezők munkatársa volt.
A látványos revü lényege nem változott: erotika és humor keveredik a Fény városát és a szerelmet megidéző zenés-táncos műsorban, amelyben kardnyelő, bohóc és akrobaták is színpadra lépnek. A műfajt azonban jelentősen „leporolta” Dragone vizuális rendezése. „A hagyományt a csillogás és a glamour, az innovációt viszont a modern technológia biztosítja az előadásban” – hangsúlyozta a rendező, aki díszletek helyett – először a kabarék világában – öt LED óriásképernyőre és hat függönyre vetített látványos videók segítségével idézi meg Párizs utcáit és teszi végtelenné a színpadteret.
Újdonság az is, hogy nem egy táncosnő, hanem egy énekesnő a műsor főszereplője: Manon Trinquier, a Voice című televíziós tehetség-kutatóverseny tavalyi francia sorozatnának egyik döntőse. A mezzoszoprán hangú énekesnőnek Yvan Cassar zeneszerző a swingtől a dzsesszen és költői sanzonokon át a soulig teljes repertoárt írt.
A táncosok toborzási elvei 1946 óta nem változtak: a 32 táncosnő magasságának legalább 175 centiméternek, a 14 táncosénak legalább 183 centiméternek kell lennie. Tízszeres volt a túljelentkezés a szereplőválogatáson, amelyre elsősorban Európából és az Egyesült Államokból érkeztek művészek.
A 25 millió eurós költségvetésű műsort mostantól tízen éven át a hét minden napján, esténként kétszer tekintheti meg a közönség, amely a kétórás műsor alatt évente 300 ezer üveg francia pezsgőt fogyaszt el.
Hozzászólás zárolva.