David Beckham már kukásautóban is utazik
Egy időben Dunát lehetett volna rekeszteni az olyan reklámokkal, amelyekben David Beckham méregdrága autókkal pózol, így buzdítva vásárlásra a luxust kedvelőket. Mostanra nagyot fordult a világ, a futballsztár érdeklődése ugyanis a kukásautók irányába fordult.
A magyarázat részben prózai okokra vezethető vissza: a Manchester United és a Real Madrid korábbi középpályása tíz százalékos részesedést szerzett a Lunaz-ban, egy silverstone-i székhelyű vállalatban, amely a Rolls-Royce, a Jaguar és a Range Rover klasszikus autóit alakítja át elektromos meghajtásúvá. A cég most azzal próbálkozik, hogy haszongépjárműveket, köztük kukásautókat is felkészítsen a fosszilis energiahordozók utáni korszakra.
Az ikonikus, 1961-ben tervezett Rolls-Royce Phantom elektromos változatának tesztfutása sikeres volt a híres silverstone-i versenypályán. Az elektromos meghajtású autók persze nem duruzsolnak olyan meghitten, mint benzines társaik, de a csendes, sima menet talán jobban is illik a fentebb említett márkák által megjelenített luxushoz.
Az új, kizárólag benzin-, vagy dízelmotorral üzemelő autókat 2030-ig be fogják tiltani az Egyesült Királyságban. Ezért is egyre nagyobb az igény arra, hogy a régi nagy márkák kocsijait is elektromos meghajtásúvá alakítsák át. Országszerte egyre-másra jönnek létre azok a műhelyek, amelyek ezt az új ügyfélkört szolgálják ki.
A technológia ugyan megvan már, de valószínűleg sok időnek kell még eltelni addig, míg az ilyen járművek tömegesen elterjednek a piacon, hiszen az átalakítás költségei igencsak borsosak.
A David Beckham által tíz százalékban tulajdonolt Lunaz például 245 ezer fontért alakít át elektromos meghajtásúvá egy Range Rover-t. Egy történelmi Rolls-Royce esetében pedig mindez 350 ezer fontba kerül.
Ám a kukásautók átalakítása elektromos üzeműre mintegy 40 százalékkal kerül kevesebbe, mintha egy hasonló, de vadonatúj dízel meghajtású haszonjárművet szerezne be a helyi önkormányzat. Ráadásul a villamos energia jóval olcsóbban hozzáférhető, mint a dízel üzemanyag, így a nyereség a teljes költségre vetítve kifejezetten vonzó.
A Lunaz 2018-ban kezdte meg működését a silverstone-i helyszínen és a tervek szerint évente körülbelül 120 autót tud majd elektromos meghajtásúvá átalakítani. A hamarosan megnyíló új üzemében a cég teherautókkal foglalkozik majd, és 2028-ig évente 4000 jármű fejlesztését tervezik.
Hozzászólás zárolva.