Gépben mosható márkás holmik? Miért ne!
A márkás, finomabb ruhák jelentős részét nem szabad mosógépben mosni. Nem elég tehát, hogy ha be akarunk szerezni ilyesmit, akkor mélyen a pénztárcánkba kell nyúlni, hanem mindig újabb pénz és gond, hogy a tisztítóba kell rohangálni velük. Legalábbis eddig így volt.
Giles Deacon legújabb bemutatóján, a londoni Divathéten két olyan új, úttörőnek számító technológiával gyártott, futurisztikus kelmékből készült kreációt is felvonultatott, amelyekkel azt a mítoszt szerette volna eloszlatni, hogy a mosható ruhák és a márkás dizájnertermékek egymást kölcsönösen kizáró kategóriák. A Giles 2014-es őszi/téli kollekciójában szereplő két új ruha folytatása a P&G Future Fabric programja keretében 2013 novemberében Milánóban bemutatott, csak mosható darabokat tartalmazó, hét ruhából álló Giles-kollekciónak.
Giles tavaly ősszel kapcsolódott be nemzetközi divattanácsadóként az Ariel, a Tide, a Dash, a Downy és a Lenor márkákat világszerte forgalmazó P&G projektjébe. Feladata az volt, hogy szakértelmére és a divatszakmában szerzett tapasztalataira támaszkodva irányítsa a Future Fabrics kezdeményezés keretében a cég új, a divatos ruhák gondozásának megkönnyítését célzó projektjét. A társaság elkötelezett az újonnan kifejlesztett, egyre bonyolultabb összetételű textilanyagok megfelelő kezeléséhez szükséges modern ruhaápolási és -tisztítási technológiák kidolgozása iránt, Giles pedig vállalta, hogy igyekszik ezt az elkötelezettséget a divatipar minél több szereplőjével megismertetni. A cég és a divattanácsadó együttműködésük során arra szeretnék rávenni a divattervezőket, hogy adják fel végre a mosható anyagok felhasználása iránti ellenérzésüket, és vegyék észre, hogy a fogyasztók részéről egyre nagyobb az igény az olyan márkás dizájnerruhák iránt, amelyek otthon is könnyen tisztíthatók. Az elkerülhetetlen, hogy olykor folt ne essék egy-egy darabon. Mutatunk néhány praktikát, amivel eltüntetheted őket!
„A P&G azt kérte tőlem, próbáljam meg elérni, hogy az emberek feladják azt az előítéletet, miszerint a márkás ruhák kizárólag tisztítószalonban tisztíthatók. Ez számomra azt jelenti, hogy olyan modern anyagokat használok fel a kreációimhoz, amelyekkel bátran megjelenhetek bármilyen divatbemutatón, ugyanakkor nem igényelnek különleges kezelést az után, hogy a vevő hazavitte őket” – mesélte Giles, majd hozzáfűzte: „A hét ruhából álló, Milánóban bemutatott eredeti kollekció rendkívül kedvező fogadtatása világossá tette számunkra, hogy minél több mosható márkás ruhát kell kereskedelmi forgalomba juttatnunk. A textilgyártók kínálatában megjelenő újfajta textilanyagok, valamint a P&G által az Ariel és a Lenor fejlesztése során létrehozott modern textiltisztítási technológiák mellett ez a felismerés is hozzájárult ahhoz, hogy több ilyen ruhát szerepeltetek a 2014-es őszi/téli kollekciómban.”
„A divatszakma és a textilgyártás szereplőihez hasonlóan mi is jól tudjuk, milyen fontos szerepet játszik a ruházat az emberek életében. A ruha, amely először a kifutón látható, eljut a tervező ügyfeleihez, majd végül a vásárlók ruhásszekrényébe kerül – fejtette ki Mohamed Samir, a P&G mosó- és tisztítószer üzletág európai egységének elnökhelyettese. – Új, divatorientált üzleti stratégiánk célja, hogy sikeres, innovatív és egyre hatékonyabb mosó- és tisztítószereket állítsunk elő, amelyek képesek lépést tartani a változó divattal, megfelelni az egyre modernebb technológiával készült textilanyagok ápolásával kapcsolatos kihívásoknak, és ugyanakkor mindenki számára hozzáférhetőbbé teszik a márkás termékeket, és megkönnyítik azok otthoni gondozását, tisztítását. A ruhák gondozásával kapcsolatos egyedülálló megközelítésünket és szakértelmünket tükrözi a P&G három lépésből álló ruhaápolási módszere – 3-Step Fibre Science – is, amelynek lényege, hogy a mosás nem pusztán tisztítás, hanem egyben a ruha védelmét és az anyag tulajdonságainak felerősítését szolgáló folyamat, amely lehetővé teszi az emberek számára ruháik megfelelő gondozását és a ruhák szépségének felszínre hozását.”
Hozzászólás zárolva.