DIVATTÖRTÉNELEM - 5.
Giorgio Armani: a tervezőzseni, aki felépített egy birodalmat
Ha létezik olyan ma a divatban, hogy élő legenda, akkor ez a titulus egyértelműen Giorgio Armaninak jár. A tervező nevéhez a divatvilágot alapjaiban megformáló újítások kötődnek, ráadásul az Armani mindig is a leginkább emberarcú divatházak közé tartozott.
Armani, a nagyra törő luxusmárka
2001-ben Giorgio Armanit minden idők legsikeresebb olasz tervezőjének választották. Az előző évek terjeszkedési láza jelentősen lelassult, és a végbemenő racionalizálási folyamat után ma így áll össze az „Armani-flotta”:
- Giorgio Armani – az ide tartozó high-end, ready-to-wear kollekciók csak az Armani butikjaiban és néhány luxusüzletben érhetőek el
- Armani Privé – a haute couture kollekció darabjaival leggyakrabban a vörös szőnyegen találkozhatunk, az elegánsan egyszerű, de mégis látványos ruhák a hírességek kedvencei
- Emporio Armani – a divatház legismertebb márkája rengeteg országban, köztük Budapesten is jelen van. Az Emporio arcai jelenleg Shawn Mendes, Rihanna és Rafael Nadal
- Armani Exchange – a tömegfogyasztókat célzó A/X mindig is Giorgio Armani egyik szívügye volt, olyannyira, hogy a 2005-ben beszálló befektetőket is kivásárolta. A márka jelenleg 31 országban érhető el, árai 20 ezer forint körül kezdődnek
- Armani Junior – a gyermekmárka arca az Oscar-díjra jelölt 16 éves színésznő, Quvenzhané Wallis
- Armani/Casa – a lakberendezési márka bútorokkal is foglalkozik, így például asztalokat is gyárt
- Armani/Dolci – a pralinék és csokoládék nagyjából a 10 ezer forintos értékhatárnál kezdődnek
- Armani/Fiori – elsőre meglepő lehet, de az Armani zászlóshajó alá befért egy virágküldő szolgáltatás is, a Fiori elsősorban Hollandiában termesztett növényekkel dolgozik
- Armani/Hotels – 2010-ben a Burj Khalifa alsó 39 emeletén nyílt meg az Armani hotel, a 160 szobás és lakosztályos szálloda belsejét Giorgio Armani tervezte, a bútorokat a /Casa, míg a virágokat a /Fiori szolgáltatja
Ma már nem nagyon rendeznek vörös szőnyeges eseményeket több csodálatos Armani ruha felvonultatása nélkül, és az olasz tervező olyan szupersztárok kedvencévé vált, mint Lady Gaga – az énekesnő világ körüli turnéján többször is az ő kreálmányait viselte.
Az Armani és a koronavírus
A világjárvány rendkívüli helyzetet teremtett az élet szinte minden területén, így egyáltalán nem volt meglepő, hogy az Armani végül a milánói divathétre tervezett bemutatóját csak virtuálisan nyitotta meg a nagyközönség előtt. A 89 éves tervező egy igazi klasszikus kollekcióval várja az őszt, a jellemzően sötét színekkel, virágmintákkal és visszafogott csillogással operáló kollekció minden ízében Armani.
A luxusmárka már 2007-ben, a világon elsőként közvetítette egy divatbemutatóját, így lassan 13-14 év tapasztalat után az már nem volt kérdés, hogy koronavírus ide vagy oda, a virtuális tér nem fog kifogni Giorgio Armanin.
DIVATTÖRTÉNETI SOROZATUNK ELŐZŐ RÉSZEI ITT OLVASHATÓK: - Egy kis olasz boltból indult- hogyan lett a világ kedvence Versace? - A 111 éves elegancia - hogyan írta át az elegancia fogalmát a Chanel? - Az olasz státuszszimbólum- hogyan jutott a világ tetejére Gucci? - Hogyan hódította meg nők millióit egy feminista luxusmárka, a Prada?
Hozzászólás zárolva.