DIVATTÖRTÉNELEM - 4.
Hogyan hódította meg nők millióit egy feminista luxusmárka, a Prada?
A világ egyik legsikeresebb üzletasszonya, a Pradát státuszszimbólummá formáló Miuccia Prada több mint 30 éve a divatvilág egyik meghatározó alakja. Ugyan az olasz luxusmárka fénye átmenetileg megkopott, az elmúlt években úgy tűnik, hogy a Prada csillaga ismét magasra emelkedik.
A Prada 2012 októberében végül megnyerte az ügyet, Bovrisse ezt követően az ENSZ emberi jogi részlegéhez fordult, akik igazat adtak neki, majd hivatalosan is felszólították a japán kormányt arra, hogy vezessen be új, lényegesen szigorúbb törvényeket a munkavállalók védelmére, valamint büntesse a nők elleni munkahelyi zaklatást.
Ezt a botrány egy újabb követte, 2014-ben adóelkerüléssel is megvádolták a céget, ez az ügy végül 2016-ban zárult le, mikor Miuccia és Patrizio összesen 571 millió dollárnak megfelelő összeget fizetett ki az olasz hatóságoknak.
Új fejezet
Még egy botrányra volt szükség ahhoz, hogy a Prada háza táján végre észbe kapjanak. 2018 decemberében a vállalatnak azért kellett elnézést kérnie, mert különös, az afroamerikaiakat kifigurázó bábuk tűntek fel a New York-i bolt kirakatában, ezután a vállalat ígéretet tett arra, hogy nagy figyelmet fordít a munkahelyi diverzitás biztosítására, valamint több, kifejezetten hátrányos helyzetű, de tehetséges diákokat támogató ösztöndíjat is létrehoztak. 2019-ben hivatalosan is bejelentették, hogy a Prada nem használ több szőrmét, és az évek óta tartó bevételkiesés után közel 18 százalékos növekedéssel tudta zárni az olasz luxusmárka az évet.
Mindezek ellenére Miuccia Prada továbbra is egy korszakos tervezőzseni, és ez a legutóbbi, a női emancipációt és a feminizmust ünneplő, 2020-as őszi/téli brutálisan erősre sikerült kollekciót felvonultató Prada bemutatón is meglátszott – elképesztően gyönyörű, de ugyanakkor a mindennapok dolgozó női által is hordható darabok tűntek fel a kifutón.
DIVATTÖRTÉNETI SOROZATUNK ELŐZŐ RÉSZEI ITT OLVASHATÓK:
Hozzászólás zárolva.