Facebook hozzászólás
399

Hongkong lemaradt! Sanghaj lett Ázsia divatfővárosa

Hatalmas léptekkel haladva a világranglistán, Hongkongot is megelőzve immár Sanghaj Ázsia divatfővárosa. A Global Language Monitor rangsora szerint a kelet-kínai város egy év alatt tizenkét helyet javítva ma a globális lista tizedik helyezettje.

Az Ázsia divatfővárosa címet éveken át magáénak tudó Hongkong nyolc helyet hátracsúszva már csak a huszadik a Global Language Monitor (GLM) kutatóintézet által készített rangsor szerint, s az ázsiai versenytársak közt a 11. helyezett Tokió és a 18-ikként besorolt Szingapúr is megelőzi – derül ki a rangsorból.

Sanghajban ma kivétel nélkül minden globális divatmárka jelen van – Kép: Pixabay

Sanghaj előretörését több tényező is magyarázza. Egyrészt a nyitottságáról és bő másfél évszázados külföldi befolyásáról is ismert város az országon belül is a kísérletezés, az új irányok terepe, nemzetközi jellege miatt az országos trendek kiindulópontja. Másrészről Kína kereskedelmi központja, számtalan nagy nemzetközi cég – köztük sok divatház – választja nemcsak kínai, de regionális központjául. A 24 milliós metropoliszban ma kivétel nélkül minden globális divatmárka jelen van, a kétévente megrendezett Sanghaji Divathét befolyása a szakemberek szerint egyre nagyobb. Ugyancsak jelentős tényező a város lakosainak növekvő vásárlóereje.

Stílustippek havas napokra
Nehéz csinosnak lenni, miközben az ember a most aztán tényleg télies időjárással harcol. De ne adjuk fel! Itt van néhány remek tipp, hogyan maradjunk csinosak fagyban és latyakban is! További részletek itt!

A luxuscikkeket vásárló sanghajiak a felmérések szerint kétszer annyit költenek egy-egy vásár alkalmával, mint New York-i társaik. A GLM szerint az elmúlt fél évben luxuscikkeket vásárlók több mint 90 százaléka tervez hasonlóan tenni a következő hat hónap során is, míg New Yorkban csupán a válaszadók háromnegyede fogalmazott hasonlóképp. A rangsor összeállításához az MTI közlése szerint a GLM negyedmillió újság- és közösségimédia-oldal trendjeit, divattal kapcsolatos kommunikációját vizsgálta.



Facebook hozzászólás
További cikkek

Hozzászólás zárolva.

GASZTRO

STÍLUS

1 / 630

PÉLDA-KÉP

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne heti hírlevelet kapni a témában, vagy értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!