Facebook hozzászólás
389

4 tévhit a téli gumiról – jön a hideg, nem mindegy!

Ideje időpontot kérni a gumiszerviztől, hogy elkerüljük a sorban állást, hiszen mostanában már gyakran a kritikus 7 Celsius-fok alá esik a hőmérséklet, amikor már tanácsos lecserélni a nyári gumikat télire. Azonban még mindig vannak tévhit, amelyek miatt sokan kétkednek, hogy van-e értelme a cserének.

Csúszkálni a jégen vidám dolog, kivéve a volán mögött – ezzel a szlogennel hívja fel a Goodyear az autósok figyelmét arra, hogy idejében váltsanak téli gumira, és egyben felhívja a figyelmet 4 tévhitre is.

Biztonságosabb, ha idejében téli gumira váltunk – Kép: geograph.org.uk

1. Téli gumit csak havas, jeges utakon kell használni.
Nem szabad megvárni az első hóesést! Ha a hőmérséklet 7 Celsius-fok alá süllyed, már akkor tanácsos téli gumira váltani, ugyanis hideg időben a nyári gumik az alacsonyabb szilikatartalom miatt megdermednek, tapadási képességük csökken, ezért megnő a balesetveszély. A téli gumiabroncsok puhábbak, a magasabb szilikatartalomnak köszönhetően rugalmasabbak, ezért jobban tapadnak hidegben.

2. A téli gumik drágák.
Nincs nagy árkülönbség a nyári és a téli gumiabroncsok között. Az évszaknak megfelelő abroncsok használatával azonban az összes gumi élettartalma növelhető. Egyszerűbben szólva: két szett gumiabroncs kétszer tovább tart, ha rendszeresen megtisztítják a sós latyaktól, amely öregíti az abroncsot, illetve ha az éppen nem használt gumikat megfelelően tárolják.

3. A téli gumi teljesítménye nem függ a mintázat mélységétől.
A mintázat mélysége döntő fontosságú. Nyári és téli gumik esetében a magyar jogszabály 1,6 millimétert ír elő mint minimálisan megengedett mintázatmélységet, de esős időben már ez sem elég, még a nyári abroncsoknál sem. A szakma ezért azt javasolja, hogy a nyári abroncsokat 3 milliméternél, a téli abroncsokat pedig 4 milliméternél cseréljük le a biztonságos közlekedés érdekében.

4.Elég, ha csak a hajtott keréken van téli gumi.

Kezdheted számolni az új kötelezőt!
Bár sok autósnak már nem január elseje a kötelező biztosítás fordulónapja, még mindig több mint 2 millió autósnak az. Ők mától már elkezdhetnek számolni, hogy hol érdemes szerződniük. A legtöbbjük emelkedő díjakkal kalkulálhat.

Pontos szabálya van annak, hogyan kell felszerelni az autókra a téli abroncsokat. Megfelelő méretű és típusú abroncsot kell vásárolni, a felszerelést pedig szakemberre bízni, aki az autó mind a négy gumiját télire cseréli. Lehetőleg mind a négy abroncs azonos márkájú és típusú legyen, így kiegyensúlyozott marad a tapadás mind a négy keréken.

Végül néhány tipp a téli balesetek elkerüléséhez!
● Rendszeresen ellenőrizzük az abroncsok légnyomását, amelynek általában 0,2 barral többnek kell lennie, mint az azonos méretű nyári abroncsokénak!
● Fokozottan ügyeljünk a fékezési távolságra! A nem megfelelő gumiabronccsal felszerelt gépkocsi féktávolsága akár 50%-kal hosszabb is lehet!
● Az első ónos eső vagy havazás idején fordítsünk időt arra, hogy kitapasztaljuk autónk viselkedését. Tegyünk néhány kört egy elhagyatott parkolóban!
● Hóban vagy jégen mindig egy sebességfokozattal alacsonyobban közlekedjünk. Ha fékezéskor csúszni kezd, azonnal nyomjuk ki a kuplungot! Oldalirányú csúszáskor kormányozzunk ellentétes irányba.
● A sós, lúgos latyak öregíti az abroncsot, és így csökkenti az élettartamát, ezért rendszeresen tisztítsuk meg a téli gumikat.



Facebook hozzászólás
További cikkek

Hozzászólás zárolva.

KUL-TOUR

1 / 158

STÍLUS

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne heti hírlevelet kapni a témában, vagy értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!