Facebook hozzászólás
156

40 éve frissít a Coca-Cola Magyarországon

A világ legismertebb kifejezése az OK után. Azon kevés szavak közé tartozik, amelyet a Föld legeldugottabb sarkában is értenek, neve elhangzásakor pedig ugyanarra gondolnak: jéghideg, sötétbarna színű, frissítő, buborékos üdítőital. Egy igazi életérzés.

Magyarországon pontosan negyven évvel ezelőtt, 1968-ban jelent meg. Először az 1967-es BNV-én mutatták be a hazai nagyközönségnek. Az érdeklődés akkora volt az „amerikai fiatalok életérzését” idéző ital iránt, hogy rendőröknek kellett a standot a rohamtól megvédeni. A kíváncsiskodók különféle trükköket találtak ki, hogy minél több Coca-Cola-hoz juthassanak hozzá.

Az első palack 1968. június 17-én hagyta el a Magyar Likőripari Vállalat Kőbányai Likőrgyárát. A Coca-Cola volt az első, a háború után Magyarországon előállított amerikai termék.

A Coca-Cola megjelenésével új iparág született Magyarországon, mely egyidejűleg új, modern technológiák bevezetését és hazai meghonosítását is jelentette a palackozás és általában a csomagolóanyagok előállítása területén. 1991 januárjától Magyarországon nagymértékben liberalizálták az üdítőital behozatalát, ez tette lehetővé, hogy 1991 májusában a Coca-Cola Amatil vegyes vállalatot hozzon létre a budapesti Likőripari Vállalattal. A Coca-Cola magyarországi szervezete 1991-ben kezdte meg tehát beruházását az országban és 1992-re Magyarország vezető üdítőital gyártója lett.

Ma a dunaharaszti székhelyű, két palackozó üzemet és tíz regionális elosztóközpontot működtető cég 1400 dolgozót foglalkoztat. Az üdítők előállításához használt nyersanyagok és alapanyagok mintegy kétharmadát belföldi szállítók biztosítják. A vállalat mostanáig 100 milliárd forintot meghaladó összeget fordított magyarországi gyártókapacitásának kialakítására és fejlesztésére.

A szénsavmentes termékek (gyümölcslevek és jeges teák) iránti egyre bővülő hazai és európai kereslet miatt a Coca-Cola Magyarország az elmúlt két esztendőben két aszeptikus, azaz csíramentes körülmények közötti töltésre alkalmas palackozósort adott át, a beruházások értéke meghaladta a 10 milliárd forintot. Jelenleg is tart a NaturAqua ásványvizet töltő zalaszentgróti palackozó bővítése Európai Uniós hozzájárulással, ennek értéke eléri a 2,5 milliárd forintot.

A társaság a környezetvédelem területén is élen jár, 2006-ban több mint 2 milliárd forintért a kapcsolt hő- hideg-, és villamosenergia előállítására egyaránt alkalmas erőművet létesített Dunaharasztiban, amelynek alkalmazásával negyven százalékkal csökkent az üvegház hatású gázok kibocsátása az üzemben. Az egyedülálló módszert további 15 Coca-Cola palackozónál alkalmazzák majd világszerte, mint legjobb gyakorlatot.





Facebook hozzászólás
További cikkek

Hozzászólás zárolva.

GASZTRO

PÉLDA-KÉP

1 / 258

STÍLUS

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne heti hírlevelet kapni a témában, vagy értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!