40 éve frissít a Coca-Cola Magyarországon
A világ legismertebb kifejezése az OK után. Azon kevés szavak közé tartozik, amelyet a Föld legeldugottabb sarkában is értenek, neve elhangzásakor pedig ugyanarra gondolnak: jéghideg, sötétbarna színű, frissítő, buborékos üdítőital. Egy igazi életérzés.
Magyarországon pontosan negyven évvel ezelőtt, 1968-ban jelent meg. Először az 1967-es BNV-én mutatták be a hazai nagyközönségnek. Az érdeklődés akkora volt az „amerikai fiatalok életérzését” idéző ital iránt, hogy rendőröknek kellett a standot a rohamtól megvédeni. A kíváncsiskodók különféle trükköket találtak ki, hogy minél több Coca-Cola-hoz juthassanak hozzá.
Az első palack 1968. június 17-én hagyta el a Magyar Likőripari Vállalat Kőbányai Likőrgyárát. A Coca-Cola volt az első, a háború után Magyarországon előállított amerikai termék.
A Coca-Cola megjelenésével új iparág született Magyarországon, mely egyidejűleg új, modern technológiák bevezetését és hazai meghonosítását is jelentette a palackozás és általában a csomagolóanyagok előállítása területén. 1991 januárjától Magyarországon nagymértékben liberalizálták az üdítőital behozatalát, ez tette lehetővé, hogy 1991 májusában a Coca-Cola Amatil vegyes vállalatot hozzon létre a budapesti Likőripari Vállalattal. A Coca-Cola magyarországi szervezete 1991-ben kezdte meg tehát beruházását az országban és 1992-re Magyarország vezető üdítőital gyártója lett.
Ma a dunaharaszti székhelyű, két palackozó üzemet és tíz regionális elosztóközpontot működtető cég 1400 dolgozót foglalkoztat. Az üdítők előállításához használt nyersanyagok és alapanyagok mintegy kétharmadát belföldi szállítók biztosítják. A vállalat mostanáig 100 milliárd forintot meghaladó összeget fordított magyarországi gyártókapacitásának kialakítására és fejlesztésére.
A szénsavmentes termékek (gyümölcslevek és jeges teák) iránti egyre bővülő hazai és európai kereslet miatt a Coca-Cola Magyarország az elmúlt két esztendőben két aszeptikus, azaz csíramentes körülmények közötti töltésre alkalmas palackozósort adott át, a beruházások értéke meghaladta a 10 milliárd forintot. Jelenleg is tart a NaturAqua ásványvizet töltő zalaszentgróti palackozó bővítése Európai Uniós hozzájárulással, ennek értéke eléri a 2,5 milliárd forintot.
A társaság a környezetvédelem területén is élen jár, 2006-ban több mint 2 milliárd forintért a kapcsolt hő- hideg-, és villamosenergia előállítására egyaránt alkalmas erőművet létesített Dunaharasztiban, amelynek alkalmazásával negyven százalékkal csökkent az üvegház hatású gázok kibocsátása az üzemben. Az egyedülálló módszert további 15 Coca-Cola palackozónál alkalmazzák majd világszerte, mint legjobb gyakorlatot.
Hozzászólás zárolva.