MIT TANÁCSOL A SZAKÉRTŐ?
5+1 tipp a jó ingatlanhirdetéshez
Pörög a magyarországi ingatlanpiac, úgy tűnik, hogy nagy a kereslet, de sokan mégis hónapokig, évekig hiába hirdetik ingatlanjukat. Ben-Ezra Orran, az egyik legismertebb ingatlanközvetítő hálózat vezetője foglalja össze, hogy szakértői szemmel milyen a jó ingatlanhirdetés, melyek azok a csapdák, amelyeket érdemes elkerülni ahhoz, hogy rövid idő alatt sikeres üzlet köttessen, mely mindkét fél megelégedésére zárul.
Biztosan mindenki találkozott már olyan ingatlanhirdetéssel, amelyet olvasva nagyon mulatságosnak talált. Természetesen fontos a választékos, igényes szóhasználat, nyugodtan eltérhetünk a sablonoktól, de ne felejtsük el, hogy nem meglepni, vagy szórakoztatni kell a hirdetésünk olvasóját, hanem a lakás fő jellemzőit kell röviden bemutatnunk. A lényeges információkat pedig akár kiemeléssel, nagybetűvel jelezhetjük. Az okostelefonok és a social media világában az emberek, így az ingatlanhirdetések olvasói is a rövid, impulzív dolgokat kedvelik, így nem most kell kibontakoztatni írói vénánkat. A szöveg tartalmazzon információt a lakás építésének, felújításának idejéről, a jelenlegi műszaki állapotról és az esetleges átépítési, felújítási ötletekről, 1-2 mondatot a környékről, az infrastruktúráról. Ne ömlesztve, hanem tördelve, bekezdésekre osztva tegyük fel a szöveget, és még egyszer hangsúlyozzuk, feltöltés, élesítés előtt ellenőrizzük, hogy nem maradt-e hiba, elírás benne.[/bs-text][/vc_column][/vc_row]
Vízparti lakás Budapesten? Van a Dunán túl is!
Annak ellenére, hogy Budapestet kettészeli a Duna, valódi vízparti ingatlanokból nincs bő kínálat. A Duna persze sok épület ablakából látszik, növelve is az aktuális négyzetméterárat, de a közvetlen vízpart már kevesebbeknek adatik meg. Kellő körültekintéssel azonban a fővárosban is találni még elérhető áron ilyen ingatlant. Az ismert pénzintézet ingatlanpontjának összeállításából kiderül, hogy hol érdemes körbenézni azoknak, akik karnyújtásnyira laknának a fővárosi vizektől.
5. Lépjünk ki az online térből!
Mivel az online felületek ontják ránk az információkat, érdemes más eszközben is gondolkodni. Ha az ingatlan alkalmas rá, használjunk molinót! A szakértők ezt nagyon gyakran javasolják, ha van megfelelő ablak, erkély, kerítés, éljünk ezzel a lehetőséggel! És mi legyen a molinón? Négyzetméter és telefonszám, ha mi magunk hirdetünk. Az ingatlanközvetítők által kihelyezett molinókon inkább csak telefonszám van, mert ők a környéken kereső minden vevőt szeretnének ezzel bevonzani, de ha a saját ingatlanunkat hirdetjük, a lakás méretét mindenképpen ráírhatjuk. Gyakran láthatunk kiragasztott, vagy postaládába dobott cédulákat is, amelyek ingatlant hirdetnek, de ezek általában inkább ingatlanközvetítőkhöz fűződnek, akik ily módon az adott területen pozícionálják magukat, mint szakértők, és hosszú távon bővítik a vevőcsoportjukat. Amúgy eladóként sem haszontalan egy-egy papírt kinyomtatni, és a környék forgalmasabb helyein (zöldségesnél, kisboltban, ingyenes hirdetőtáblán) kihelyezni, ez is könnyen hozhat érdeklődőket.
Hozzászólás zárolva.