Facebook hozzászólás
454

Alig vesznek rúzst, a higiéniai termékek viszont tarolnak

A járvány hetek alatt forgatta fel a kozmetikai bérgyártást

A kozmetikai bérgyártás egyes szegmenseiben az igény és a forgalom is megnőtt a koronavírus-járvány hatására, míg más területeket gyakorlatilag teljesen tönkretett a válság. Az emberek a krízishelyzetben a nem létszükségletnek számító szépségápolási termékeket inkább nem vásárolták meg, a másik oldalon a higiéniai kozmetikumokra a fertőzés elleni védekezés jegyében nőtt a kereslet.

„Több új szereplő is megjelent a kozmetikai piacon, ők főként teljesen kezdő vállalkozások, a portfóliójukat bővíteni szándékozó cégek és közéleti személyiségek” – mondja Király Zsolt, a C&C Laboratory Kft. tulajdonosa.

Kevesebb rúzs fogy. Fotó: Depositphotos
Kevesebb rúzs fogy. Fotó: Depositphotos

 

A koronavírus-járvány az élet minden területére kihatott, gyakorlatilag néhány hét leforgása alatt változtatta meg alapjaiban a hétköznapjainkat. A kozmetikai iparágra is érezhetően hatással volt a kialakult helyzet, ugyanakkor egyfajta kettősséget is lehet érezni a piacon. Egyes szegmensekben nagyon komoly profitra tettek szert a cégek és ezáltal a bérgyártó partnerek is. Ennek oka, hogy rendkívüli többletigény keletkezett az alapvető higiéniai termékek iránt, mint például a kézfertőtlenítő. A másik oldalon viszont hatalmas pusztítást végzett a járvány, sok célországban teljes zárlatot vezettek be, így fennakadások voltak a szállításokban, de vásárlók is kétszer meggondolták, milyen szépségápolási terméket emelnek le a polcokról.

A szakember szerint a bizonytalan időszakban azokat a kozmetikumokat aligha vették meg az emberek, amire nem feltétlen volt szükségük. Értelemszerűen ezekből a termékekből nem is kellett annyit legyártani a tavalyi évben.

„A rúzs és a különböző szépségápolási termékek nem annyira hatották meg már a vásárlókat, sokkal inkább védekezni akartak a koronavírus ellen. Ez a két párhuzamos jelenség viszont kompenzálta egymást a kozmetikai ipar egészét nézve, aminek persze voltak nagy nyertesei és nagy vesztesei egyaránt” – fogalmaz Király Zsolt, a C&C Laboratory Kft. tulajdonosa.

Krrály Zsolt, a C&C Laboratory Kft. tulajdonosa. Fotó: uwpremium.hu
Krrály Zsolt, a C&C Laboratory Kft. tulajdonosa. Fotó: uwpremium.hu

Nagy gondot jelent a nyugat-európai zárlat

A cég termékfejlesztője hozzátette, az idei évre nem túl pozitívak általánosságban az előrejelzések, de mindezt nagyban befolyásolhatja, hogy világszerte milyen gyorsasággal sikerül visszaszorítani a járvány terjedését. Ha Nyugat-Európa fenntartja a korlátozásokat, ami például Magyarországnak egy jelentős piaca, az beláthatatlan következményekkel járhat akár már rövidtávon is.

A 2020-as évben valamelyest átalakult a kozmetikai bérgyártók ügyfélköre is. A legtöbb esetben kezdő vállalkozások, közéleti személyiségek, influenszerek vagy olyan vállalatok lépnek be a piacra, akik szeretnék szélesíteni a portfóliójukat. Király Zsolt érdekességként említette, bár az átlagemberek aligha tudják, de sok olyan komoly márka létezik, aminek egyáltalán nincs gyártókapacitása, ezért bérgyártással állítják elő a termékeiket. Hozzátette, a járványra reagálva egyre többen próbálnak online is értékesíteni, ott próbálnak brandet építeni, ami kis költséggel, rövid időn belül meg is valósítható. A C&C Laboratory Kft. tulajdonosa ugyanakkor felhívja a figyelmet, vannak olyan alapelvek, melyekre hatványozottan oda kell figyelni, ha valaki bérgyártásban gondolkozik.





Facebook hozzászólás
További cikkek

Hozzászólás zárolva.

PÉLDA-KÉP

1 / 258

KUL-TOUR

1 / 158

STÍLUS

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne heti hírlevelet kapni a témában, vagy értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!