A színek hatalma
A szín alapján következtetünk egy ember, egy tárgy vagy hely tulajdonságaira, és a körülöttünk lévő színek hatással vannak érzelmeinkre, sőt tudat alatt a döntéseinkre is.
Az alapvető ergonómiai igények kielégítése mellett ugyanis a személyiség szerepe kikerülhetetlen a hatékony és kellemes színkörnyezet kialakításában – így a tudományosan meghatározott szempontok mellett még az iroda „lakóinak” ízlésére is tekintettel kell lenni. Végül, de nem utolsósorban mindezt meg kell feleltetni a választott, a cég arculatához illeszkedő stílusnak.
A cégarculat szerepe a színezésben
Az iroda és a cég által forgalmazott termék színe közötti összefüggést, vagyis a cégarculat megjelentetését nem nagyon lehet, de nem is érdemes kikerülni, hiszen az iroda így már belépéskor közvetít valamit a vendégnek az ott képviselt értékekből.
Az arculat kialakításakor viszont nem veszik figyelembe, hogy valakiknek majd ilyen színek között kell eltöltenie a napjait. Azok az élénk, figyelemfelkeltő, olykor idegesítő árnyalatok, amelyek tökéletesek arra, hogy egy eladandó termékre felhívják a figyelmet, sokkolóak lehetnek a belső térben. Meg kell találni a megfelelő arányokat, a megfelelő felületeket és színpárokat, amelyek kiemelik, ami fontos úgy, hogy nem terhelik meg a teret.
Kísérletekkel bizonyított tény, hogy a hideg és a világos pasztellszínek nyugtatnak, pihentetnek, a sötét vagy az élénkebb színek, pedig izgalmat keltenek, energiával töltenek fel. A hideg színek háttérbe húzódnak, míg a forró árnyalatok kiemelkednek környezetükből. Mindezekből az alapvetésekből is kitűnik, hogy az árnyalatok tudatos kombinációjával erőteljes hatásokat lehet elérni, akár úgy, hogy az nem is lépi át a befogadó tudatos ingerküszöbét. Egy élénk színű részlet, logó már utal a cégre, választhatunk hozzá illő kiegészítőket is, ugyanakkor pasztell háttérrel nyugodtabb lesz az összkép úgy, hogy a visszafogott szín még erősíti is a kulcsárnyalat hatását.
A túl erős hatás ellenhatás
Az iroda színeinek kialakítását ugyanúgy érdemes szakemberre bízni, mint a tervezés egyéb fázisait, hiszen amilyen sokat javíthat a jó eltalált kolorit, éppen olyan kellemetlenné is teheti a helyiséget.
Hozzászólás zárolva.