FIRST FASHION
Amerika új kedvence: történet a first lady kék kabátjáról és egy divatsikerről
Amerika első hölgyének öltözködése nem magánügy – mi sem mutatja mindezt jobban, minthogy Jill Biden kabátválasztása egy új sztármárkát szült.
Bárki is legyen az elnök, van ami sosem változott – mindig óriási hangsúlyt kapott az, hogy a first lady mit visel a beiktatási ceremónián. Lisa Kathleen Graddy, a Smithsonian’s Múzeum kurátora a Vogue-nak a beiktatási divat fontosságáról így fogalmazott:
„A first lady az amerikai társasági élet „első hölgye”, aki az egész világban képviseli az Egyesült Államokat, így nem csoda, hogy az emberek úgy érzik, hogy véleményt formálhatnak az öltözködéséről.”
A first lady ruhaválasztása hagyományosan tehát nem egyszerűen ízlés dolga, hanem egy ügyesen megfogalmazott üzenet az ország népe felé – nem volt ez máshogy Dr. Jill Biden esetében sem, aki a beiktatáson egy feltörekvő amerikai márka, a Markarian által tervezett kék kabátban tündökölt.
Jill Biden kabátválasztása azonban nemcsak egy szimbolikus lépés – a „lásd-meg-vedd-meg” korszakában a döntésnek nagyon komoly gazdasági vonzata van: a luxuscikkekkel kereskedő Moda Operandi a divatlap kérdésére elárulta, hogy egy hét alatt több mint 570 százalékkal nőtt az érdeklődés a Markarian termékei iránt. Ez azonban még nem minden, ugyanis úgy tűnik, hogy a figyelem továbbra is kitart, a Markarian és a Sergio Hudson (a Michelle Obamát a beiktatáson öltöztető márka) iránti keresések átlagosan 50 százalékkal dobták meg a webshop forgalmát.
A Markarian a saját háza táján is észlelte a megugró érdeklődést. Alexandra O’Neill, a márka alapítója és főtervezője elmondta:
„A beiktatás óta jelentősen megnőtt mind a forgalom, mind az eladások száma, ráadásul több egyéni megrendelés is beérkezik. A vevőkörünk is sokkal szélesebbé vált, és a Markarian név is sokkal inkább bekerült a köztudatba. Óriási megtiszteltetés, hogy Dr. Biden egy általunk tervezett öltözék mellett döntött – ennek kimondhatatlan hatása lesz az üzletmenetünkre.”
Egy biztos, annak fényében, hogy a divatipar mennyire megszenvedte a pandémiát, jó azt látni, hogy közszereplők tudatos döntéseket hoznak a kisebb tervezők és házak támogatásáért.
Amerika új kedvence: a Markarian
A 2017-es alapítású luxusmárka nevét egy különleges ragyogó csillagászati alakzatról kapta – stílusát romantika, játékosság és klasszikus vonalak jellemzik, nagy hangsúlyt fektetve a fenntarthatóságra. A hirtelen a reflektorfénybe kerülő Markarian néhány napja bemutatta 2021 őszi kollekcióját is, ebből hoztunk néhány darabot:
Facebook hozzászólás
Hozzászólás zárolva.