70 év után nyugdíjba megy
Búcsúzik az IKEA-katalógus
Az IKEA katalógus fantasztikus 70 évet tudhat maga mögött, az évek folyamán közkedvelt és ikonikus kiadvánnyá nőtte ki magát, és – az IKEA sikerének meghatározó tényezőjeként – fontos szerepet játszott abban, hogy a svéd vállalat lakberendezési termékeivel és megoldásaival elérje és inspirálja az emberek többségét, a világ minden táján. Az idők azonban áltoznak.
5 tény az IKEA katalógusról:
> 1951: Ingvar Kamprad saját maga állítja össze az első IKEA katalógust. Az első katalógus címlapján az MK fülesfotel látható, barna kárpitozással. A katalógust 285 000 példányban nyomtatják ki és Dél-Svédországban terjesztik. 68 oldal. Svéd nyelvű.
> 1998: Az első online kiadás, „IKEA at office”, egy kizárólag irodai/üzleti bútorokat tartalmazó különkiadás. A kitűzött cél a teljes katalógus online megjelentetése, azonban a számítástechnikai rendszer bonyolultsága miatt elhalasztják.
> 2000: a nyomtatott verzió mellett az IKEA katalógus digitális formában is megjelenik.
> 2001: az IKEA történetében először indul be az e-kereskedelem, Svédországban és Dániában.
> 2016: Az IKEA katalógus csúcskorszaka, 200 millió példányban terjesztik 69 verzióban, 32 nyelven és több, mint 50 piacon.
Hozzászólás zárolva.