Facebook hozzászólás
150

Csoki télapók

A karácsonyi szezonális édességek (szaloncukor nélkül) közel 2 milliárd forintos kiskereskedelmi forgalmából 950 millió forintnál több jut a Mikulás figurákra. Többek között ezt állapítja meg az ACNielsen piackutató vállalat a korábbi évek értékesítési adatai alapján.

 

 Értékben második legnagyobb forgalmú termékcsoport az egyre népszerűbb, játékkal kiegészített ajándékcsomag. Csökken viszont a harmadik helyen álló klasszikus Mikulás csomag piaci részesedése. A kategória további szereplői az egyéb üreges csokoládé figura, a karácsonyfára való csoki dísz, az adventi naptár és a speciális ajándékcsomag részesedése lényegében változatlan. Többek között ezt állapítja meg az ACNielsen piackutató vállalat a korábbi évek értékesítési adatai alapján.

    A karácsonyi szezonális termékek értékben mért eladásainak egyre nagyobb részét teszik ki a játékkal, ajándéktárggyal kiegészített édességcsomagok, amelyek népszerűsége a hagyományos Mikulás csomagok rovására növekszik. Annak ellenére, hogy előbbiek átlagosan háromszor drágábbak az utóbbiaknál.  

    Az átrendeződés érinti a szólóban értékesített Mikulás figurákat is: Egyre kisebb a piaci részesedésük, annak ellenére, hogy az egy kilóra vetített átlagos árszínvonaluk az elmúlt három évben folyamatosan alacsonyabb lett; például 2004 decemberében 3 százalékkal maradt el a 2003 év decemberitől. Az átlagárak negatív trendjének fő oka, hogy kisebb gyártók olcsóbb termékei teret tudtak nyerni a kiskereskedelemben.

    A szezonális csokoládék között legnépszerűbb a nugát; 56 százalékkal részesedett az összes eladott mennyiségből 2004 november-2005 január között. A tejcsokoládéra 37, vegyesre 6 százalék jutott, míg a maradék 1 százalékon az étcsokoládé és a fehér osztozik.

    A vevők legnagyobb része (51 százaléka) hipermarketben szerezte be a karácsonyi édességeket múlt évben. Értékben tavaly is, tavalyelőtt is piaci átlagnál magasabb, 67 százalékkal részesedtek a hipermarketek a Mikulás csomagok kiskereskedelmi eladásaiból. További 15 százalék jutott a 401-2 500 négyzetméter közötti boltokra, múlt évben. A lakóhely közeli kis boltoké mindössze a maradék 18 százalék.

    Valamivel egyenletesebben oszlik meg az üreges figurák kiskereskedelmi értékesítése. A hipermarketek értékben mért 51 százalékos piaci részesedésével szemben a 400 négyzetméternél kisebb üzletek 28 százalékot értek el múlt évben.





Facebook hozzászólás
További cikkek

Hozzászólás zárolva.

ÉLET-MÓD

Nőként kiemelt szerepe van a jó alvásnak

Az alvás nem csupán a pihenés eszköze, hanem a szervezet regenerációjának és kiegyensúlyozott működésének…

Olívaolajjal a női egészségért

Az olívaolaj a mediterrán konyha egyik jellegzetes alapanyaga, ám nem csak a konyhában vehetjük hasznát. De ne…
1 / 3 465

STÍLUS

A mechanikus férfi karórák titkai

A mechanikus órák világa varázslatos és izgalmas, különösen azok számára, akik értékelik a hagyományokat és a…

Női balerina cipők őszre – hogyan viseld őket, hogy mindig gyönyörű legyél?

Az őszi hónapok beköszöntével sokan a melegebb, zártabb lábbelik felé fordulnak, de a női balerina cipők továbbra…
1 / 631

STÍLUS

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne heti hírlevelet kapni a témában, vagy értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!