Így fejleszd a gyerek képességeit!
A gyerek az iskolában nem mondhatja meg, mit szeretne tanulni, és mit nem. Nem lehet a matekórát kiváltani a rajzzal. Az erősségeiket viszont felhasználhatják arra, hogy jobbak legyenek abban is, amit nem tudnak kirázni a kisujjukból.
Aki jó a matekban, de az olvasás nehezére esik, azzal érdemes szójátékokat játszani, esetleg beszerezni néhány olyan kirakót, ami megoldásához olvasni kell. Egy egyszerűen megvalósítható feladat, ha szókártyákat rendezünk különböző kategóriák szerint csoportokba. Így a gyerek agyának azt a részét is használja, amivel amúgy is könnyen boldogul, de a szókincs is bővül.
Ha a csemete egy született atléta, és mindig minden csapatba beválogatják, de képtelen nyugodtan ülni a fenekén, amíg végez a házival, akkor együtt kell működni vele. Ha megtanulta az egyszeregy egy részét, ki kell kérdezni tőle, miközben ő ugrókötelezik. Ő élvezni fogja, hogy mozoghat, a szülő meg azt, hogy végre megtanult valamit. Az ilyen gyerekkel érdemes múzeumba, kirándulni menni, mert az ilyen alkalmakkor is sokat megjegyeznek.
A jó fantáziájú gyerekek inkább jeleskednek a történetek kitalálásában, mint a tudományokban. Ők azok, akik minden mondatukat úgy kezdik: mi lenne ha…, képzeld el… Ez a szülő helyzetét kifejezetten megkönnyítheti, ugyanis szinte bármilyen témában alkalmazható. Ha mondjuk a környezetvédelemről kell fogalmazást írnia, mondjuk azt neki: képzeld el, hogy egy konzervdoboz vagy. Meséld el az utadat onnantól kezdve, hogy valaki megvesz a boltban! Ha beindul a fantáziája, már csak terelgetni kell egy kicsit.
Aki bármit képes megjegyezni, bemagolni, az a kreatív területeken lehet egy kicsit gyengébb. Úgy tartják, könnyebb utánozni, vagy bemagolni valamit, mint újat alkotni. Azokkal a gyerekekkel, akiknek ez nehezére esik, asszociációs játékokat kell játszani. Mondjuk vegyünk egy konkrét dolgot, a Parlamentet. Mondja el, mit tud róla, aztán azt is, mi jut eszébe róla: országház, ország, emberek, gyerekek, stb.
Hozzászólás zárolva.