Magyar lány lett a legjobb brit
Magyar lány lett Nagy-Britannia Legjobb Feltörekvő Belsőépítésze. Boronkay Linda pályázat győztes tervét megvalósították a londoni 100% Design kiállításon, itt beszélgettünk vele.
Nem egészen véletlenül lett belsőépítész, Boronkay Linda szülei mindketten ehhez a szakmához kötődtek. Az út azonban nem volt egyenes, a most huszonhat éves tehetség először Párizsba ment, hogy modellkedéssel megkeresse a pénzt a tanulásra. Olyan neves divatházaknak dolgozott, mint a Dior, a Christian Lacroix, a Sonia Rykiel vagy Issey Miyake, élt Párizsban, dolgozott Milánóban, Tokióban, New Yorkban és a világ számos más pontján.
Hazatérne
Belsőépítészeti tanulmányait két éve kezdte a London Metropolitan University belsőépítészet és technológia szakán, egy éve van hátra a diplomáig, szabadidejében pedig folytatja sikeres modellkarrierjét.
Bár a győzelem után kapott állásajánlatokat a világ számos pontjáról, mindenképpen befejezi az egyetemet, és a diploma után legszívesebben hazatérne Magyarországra a világlátott ifjú hölgy. Bár a munkalehetőségek és -körülmények elmaradnak a külföldiektől, Linda kihívást keres a magyarországi munkában:
– A magyarországi megrendelők többségének egyelőre sem a stílusbeli elvárásai, sem a pénztárcája vastagsága nem hasonlít a külföldön megszokotthoz. Ami külföldön már szinte mindennaposnak számít, itthon még mindig meghökkentő. A legtöbb stílust finomítani kell ahhoz, hogy a magyar megrendelők a magukénak érezzék. A cél az lenne, hogy elérjük a külföldi nívót, és úgy látom, erre vannak is próbálkozások, főleg éttermek, üzletek és más közterek esetében. Az otthonukban még kevesen vállalják a merész berendezést. A jó dizájn sokkal inkább ötlet, mint pénz kérdése, és ha lenne lehetőségem néhány nagyobb volumenű munkára, mellette boldogan vállalnám a szűkebb kereteket, mert sokat jelent, hogy otthon élhessek.
Korlátok nélkül
Anyagi korlátokkal nem kellett szembenéznie akkor, amikor a pályázatra egy egyedülálló férfi otthonának megtervezése volt a feladat.
– A versenykiírásban gyakorlatilag korlátlan anyagi kereteket szabtak, és nem volt kötöttség a tér stílusára vonatkozóan sem. Nagyon részletes leírást kaptunk viszont a képzeletbeli megrendelőről, aki a versenyt támogató ingatlanfejlesztő cég célcsoportját képviseli. A lakás tulajdonosa Marcus, harminckét éves zenei producer, szeret snowboardozni, Dél-Amerikában és Londonban él, nyitott, trendi, kicsit sznob férfi. Olyan lakásra van szüksége, amely nemcsak kényelmes és praktikus, de státusszimbólum is. Ha belépnek a barátai vagy munkatársai, rögtön tudják, kivel van dolguk.
Hozzászólás zárolva.