Facebook hozzászólás
104

Megbuktatták az idei Mikulást!

Tavaly kevesebb csoki mikulás került a kiscipőkbe, szaloncukorból a zacskós kiszerelés a legnépszerűbb és legkelendőbb.

A dobozos kiszerelést jellemzően a fiatal, 40 év alatti korosztály, míg a zacskóba csomagolt szaloncukrot inkább az 50 év feletti korosztály vásárol.

Kevesebb csokimikulás a bevásárlókosarakban

Karácsonyi csokifigurákból – így csokimikulásból – a 2006. évi szezonban 2 százalékkal fogyott kevesebb az üzletek polcairól mint az előző év azonos időszakában. A fogyasztói árak emelkedése azonban jelentős, mintegy 10 százalékos értékbeli piacbővülést vont magával. Az átlagos mintegy 12 százalékos áremelkedés egyben arra is magyarázatul szolgál, miért is esett vissza a vásárló háztartások aránya 29 százalékról 26 százalékra a 2005. és 2006. évi karácsonyi szezon között.

Az áremelkedés főként a diszkontokban (32 százalék) és a c&c üzletekben (44 százalék) volt kiugró, minek következtében pedig csökkent a diszkontok részesedése a szezonális csokoládéfigurák eladásából. Ezzel párhuzamosan teret kaptak a hipermarketek, ahol a csokimikulásokat az egy évvel korábbiakhoz képest 2006-ban átlagosan 6 százalékkal lehetett olcsóbban beszerezni.

A felmérést a GfK Hungária Piackutató Intézet végezte.





Facebook hozzászólás
További cikkek

Hozzászólás zárolva.

ÉLET-MÓD

Nőként kiemelt szerepe van a jó alvásnak

Az alvás nem csupán a pihenés eszköze, hanem a szervezet regenerációjának és kiegyensúlyozott működésének…

Olívaolajjal a női egészségért

Az olívaolaj a mediterrán konyha egyik jellegzetes alapanyaga, ám nem csak a konyhában vehetjük hasznát. De ne…
1 / 3 465

GASZTRO

PÉLDA-KÉP

1 / 258

STÍLUS

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne heti hírlevelet kapni a témában, vagy értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!