Megbuktatták az idei Mikulást!
Tavaly kevesebb csoki mikulás került a kiscipőkbe, szaloncukorból a zacskós kiszerelés a legnépszerűbb és legkelendőbb.
A dobozos kiszerelést jellemzően a fiatal, 40 év alatti korosztály, míg a zacskóba csomagolt szaloncukrot inkább az 50 év feletti korosztály vásárol.
Kevesebb csokimikulás a bevásárlókosarakban
Karácsonyi csokifigurákból – így csokimikulásból – a 2006. évi szezonban 2 százalékkal fogyott kevesebb az üzletek polcairól mint az előző év azonos időszakában. A fogyasztói árak emelkedése azonban jelentős, mintegy 10 százalékos értékbeli piacbővülést vont magával. Az átlagos mintegy 12 százalékos áremelkedés egyben arra is magyarázatul szolgál, miért is esett vissza a vásárló háztartások aránya 29 százalékról 26 százalékra a 2005. és 2006. évi karácsonyi szezon között.
Az áremelkedés főként a diszkontokban (32 százalék) és a c&c üzletekben (44 százalék) volt kiugró, minek következtében pedig csökkent a diszkontok részesedése a szezonális csokoládéfigurák eladásából. Ezzel párhuzamosan teret kaptak a hipermarketek, ahol a csokimikulásokat az egy évvel korábbiakhoz képest 2006-ban átlagosan 6 százalékkal lehetett olcsóbban beszerezni.
A felmérést a GfK Hungária Piackutató Intézet végezte.
Hozzászólás zárolva.