Merész és férfias fürdőszoba-képgalériával
Piros és narancs feketével és ezüsttel fűszerezve. A cél egy férfias, merész fürdőszoba volt, ahol van egy gyors reggeli zuhanyra éppúgy lehetőség van, mint nyugodt és kényelmes ellazulásra.
Viszonylag szűkre, épp hogy elegendőre szabják az új építésű lakások többségének fürdőszobáját a tervezők. Nincs ez másképpen ebben a szegedi házban sem. Ráadásul az ideköltöző pár ragaszkodott ahhoz, hogy a vécé bekerüljön a helyiségbe, ami külön kihívást jelentett a lakberendező számára.
[galeria azonosito=”old_137″ nyitokep=”” kepalairas=””]Merész vállalkozás
több erőteljes színt és hangsúlyos motívumot alkalmazni egy kis térben, nem véletlen, hogy a lakberendezési tankönyvek inkább ellenzik, semmint javasolják. Ebben az esetben viszont a tulajdonos ragaszkodott ahhoz, hogy a fürdő nagyon élénk legyen – számára így könnyebb az ébredés. A szabályos téglalap alaprajzú helyiség egyik oldalfalát az Atlas Concorde Glamour elnevezésű kollekciójának modern, 25×45 centiméteres narancsos árnyalatú lapjával, a másik felét pedig a csempecsalád korallpiros burkolatával borították, ezenkívül az önmagában is erőteljes hatású üvegmozaik is megjelenik, mégpedig feketében és ezüstben. A fürdőszoba látványa mégsem lett zűrzavaros, köszönhetően a tudatos kompozíciónak, a mértani elrendezésnek és a funkciók erőteljes hangsúlyozásának. Alapvetően a nőies és férfias érzet váltakozása adja a fürdőszoba lüktetését. Ilyen kis térben valójában szinte megoldhatatlan feladat a két szerep elválasztása, itt mégis megpróbálták. A zuhanyban a fekete üvegmozaik a férfiasságot, a másik oldalon, a mosdó feletti tükröt kiemelő ezüstszegély a nőiességet képviseli.
A kényelem miatt
a nagyobb fürdőszobákban általában helyet kap a vécé, itt viszont a kényszer állt a döntés hátterében, mivel a toalett számára eredetileg kiépített, meglepően tágas térben inkább gardróbszobát rendeztek be. A fürdőben viszont nincs hely, hogy a vécét bármi módon szeparálják, így vállaltan az enteriőr szerves része lett. A korallpiros lappal burkolt parapetfal jelöli ki a vécé és a kád helyét, majd a motívum megismétlődik a zuhanykabinban: a csempecsalád 12,3×45 centiméteres dekorjából épített látványos oszlopra került az olasz Bugnatese egyszerű vonalú kézi zuhanya. Az esőztető fej az építményről jócskán benyúlik a fülke terébe, így a kabinba épített ülőkéről előrehajolva a víz éppen a tus alatt tartózkodó tarkójára zubog. Bár színeiben kevésbé, elemeiben mégis megnyugtató kikapcsolódásra szolgál a helyiség. A Polysan 170×100 centiméteres Naos fantázianevű aszimmetrikus hidromasszázskádja a kényeztető ellazulás eszköze. A 12 fúvókával felszerelt kád belsejét úgy tervezték, hogy az abban fürdőző tökéletesen ellazuljon, miközben a vízsugár a test megfelelő pontjait éri. A kád felett az égetett kerámiaüveg – iparművész alkotása – színei a fürdő hangulatához igazodik. Az esztétikai hatáson túl a kép azért került ide, hogy eltakarja a helyiség látványába nem illő építőelemet, az üvegtéglát. A ház tervrajzán ugyanis nem szerepelt ablak – ezen utólag nem lehetett változtatni -, ugyanakkor a természetes fényről nem szerettek volna lemondani. Az iparművész által készített kép átengedi a fényt, az ablaktalan fürdőszoba szellőzéséről pedig egy nagy teljesítményű ventilátor gondoskodik.
Hozzászólás zárolva.