Facebook hozzászólás
134

Popsztárdizájner pinkben

Hallott már az érzéki minimalizmusról? És a digipop stílusról? Karim Rashid, napjaink egyik legnépszerűbb dizájnere írja le ezekkel a fogalmakkal csodálatosan optimista, letisztult, ugyanakkor áradó stílusát.

[galeria azonosito=”old_199″ nyitokep=”” kepalairas=””]Az is találkozott Karim Rashid munkáival, aki azt hiszi, hogy semmit nem tud a dizájnról. Az egyiptomi származású, jelenleg New Yorkban élő tervezőnek eddigi munkássága során több mint háromezer formaterve valósult meg, több mint háromszáz díjat nyert, a világ harmincöt országában dolgozott több mint kétszáz különböző cég felkérésére. A formatervezés szupersztárja nemrég Budapesten tartott előadást. A sztártervező tulajdonképpen dizájnnyelvújítónak is tekinthető. A kilencvenes évek szigorú minimalizmusának tombolása idején fejlesztette ki saját stílusát, amelyet szenzualizmusnak vagy érzéki minimalizmusnak nevez. A letisztult, geometrikus és organikus formák keverékéből kialakuló látvány mára Rashid védjegyévé lett csakúgy, mint a munkáin gyakran feltűnő cukorkaszínek és digitális op-art minták, amelyek a „digipop" stílus alapját képezik, vagy éppen a vízcseppekre emlékeztető formák, a „blobject"-ek.

Abban, hogy Rashid a dizájntörténet megkerülhetetlen alakjává, szupersztárrá vált, a tudatos imidzsépítés szerepe sem elhanyagolható. Általában rózsaszín – visszafogottabb napjain hófehér – öltönyben jelenik meg, mellesleg DJ-ként is aktív. A tudatos imidzsépítés fontosságát nyíltan vallja, ahogyan az Design Your Self című könyve is sugallja. A hihetetlenül termékeny tervező életművében van minden, az ikonná vált Garbo papírkosártól – amely minden idők legnagyobb számban eladott dizájnterméke – a pihenőfotelen át a karóráig és a háztartási gépig, mostanában pedig egyre gyakrabban belsőépítészként tűnik fel a neve. Tervezett már hotelt és gyógyszertárat, számos bárt és éttermet, de környezetbarát lakáskoncepcióról is gondolkodott. Optimistára hangolt, űrhajót idéző terei között kapcsolatot az álomszerűen áradó, fluid formákból építkező, harsány színű alkotóelemek és a gyakran feltűnő magenta árnyalat teremtenek.

A cikk a Piac&Profit magazin NHD mellékletének 2011/márciusi számában jelent meg.

Illusztrációk: Archiv



Facebook hozzászólás
További cikkek

Hozzászólás zárolva.

GASZTRO

STÍLUS

1 / 630

PÉLDA-KÉP

1 / 258

STÍLUS

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne heti hírlevelet kapni a témában, vagy értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!