Okos készülékben is az arany a legvonzóbb
Évezredes szokás, hogy a leggazdagabb emberek kedvelt használati tárgyaikat aranyból is elkészíttetik, vagy különleges drágakövekkel díszítik. Nincs ez másképp a mobiltelefonokkal sem: máig kaphatók a kilencvenes évek végén megjelent legismertebb luxusmárka aranyból, platinából vagy más ritka fémekből előállított készülékei. Az okos telefonok térhódításával azonban egyeduralma véget ért: bár számos márka tudása hasonló, Steve Jobs elérte, hogy legszívesebben mindenki az Apple okos és elegánsan minimalista tervezésű kütyüit vásárolja – persze, aki teheti, csakis aranyból.
Talán emlékszünk még: a mobiltelefonok hőskorában az olajsejkek és a sztárok számára nem létezett más márka, mint a Vertu, amely ritka nemesfémekből készített „hagyományos” mobiltelefonokat kínált. Akkoriban ez volt az egyetlen biztos módja annak, hogy a leggazdagabbak a telefonjukkal is kellő stílusossággal csillanthassák meg aranyukat.
A Conclude szakértője szerint ekkor még kevesen fogadtak volna arra, hogy kevesebb mint egy évtizeden belül olyan készülékek jelennek meg a piacon, amelyekért az átlagemberek és királyi családok tagjai ugyanúgy lelkesednek majd. És bár az említett telefon-luxusmárka fennmaradt, az 1997-ben bemutatott, eddig öt generációt megélt iPhone, illetve a 2010 óta kapható, azóta harmadik generációs iPad a feje tetejére állították a piacot.
Az aranyművesség pedig nemcsak hogy lépést tartott a technológia fejlődésével, de tovább is terjesztette lehetőségeit.
Stuart Hughes angol tervezőnek, illetve az Alexander Amosu cégnek köszönhetően, például, már ismerhetjük az iPad és az iPhone arany-, fehérarany-, vagy platinaváltozatait, de náluk juthatunk hozzá az újság-, és könyvolvasás egyik legkedveltebb luxuseszközéhez, az arany Amazon Kindle-hez, iPod zenelejátszókhoz, laptopokhoz és sok más – legalább olyan csillogó, mint amilyen okos – készülékhez.
forrás: www.conclude.hu
Hozzászólás zárolva.