Divattal a gyűlölet ellen!
Még csak készülünk a karácsonyra, de a kifutókon már izgalmas dolgok történnek! Tóth Tamara bemutatta 2017-es tavaszi-nyári kollekcióját. Kukkantsatok bele a jövőbe! Íme a néhány fotó az image-darabokról, és pár werkkép a fotózásról. Jelszó: ellenállás!
A Lorainne-kereszt Charles de Gaulle által a francia ellenállás jelképéül választott kereszt. A LORAINNE kollekció szintén az ellenállásról szól, a gyűlölet, a kirekesztés és a negatív megkülönböztetés elutasításáról. A LORAINNE kollekció nem hisz az erőszakban, az elfogadást, a békét hirdeti. Ezt az elfogadást jelképezi a kollekció összetétele is, amelyben harmonikusan megférnek egymás mellett a sportos, maszkulin és a légies, feminin darabok is, mely kettősség egészen a kezdetek óta jellemző a márkára. A színskála a feketétől, a sötétség és zavar jelképétől indul, a lágyabb szürkéken át világosodik ki egészen a békét, tisztaságot jelentő hófehérig, a farmer darabok pedig a kényelem és szabadság érzetével adnak keretet a kollekciónak.
Ebben a szezonban sem maradhattak ki a márkára jellemző feliratos pólók, most azonban minden eddiginél erősebb üzenetet hordoznak, a printekkel Tamara személyes aggodalmát fejezi ki a globális szinten növekvő feszültséggel kapcsolatban.
A kifejezetten a kollekcióhoz készült ékszerekben szintén két ellentétes szimbólum feszül egymásnak, a fekete bársonyszalag a gyászt, a medál galamb motívuma pedig a békét és a reményt jelképezi. Mi hiszünk abban, hogy végül az utóbbi kerekedik felül, így az ékszerek eladásából származó bevételt a UNICEF konfliktusövezetekben végzett munkájának segítésére ajánljuk fel.
Tóth Tamara a kollekcióról:
– A márka életében először kerültek farmer darabok is a kollekcióba. Régi vágyam volt, hogy farmerrel is dolgozzunk, de ez annyira külön területe a textiliparnak, és annyi kihívás van benne, hogy eddig mindig kiesett az utolsó rostán. Most úgy döntöttem, kerül, amibe kerül, de végigvisszük a gyártást. Rengeteg buktatón és „újratervezésen” vagyunk túl, de most úgy érzem, megérte, mert maximálisan elégedett vagyok a végeredménnyel, nem beszélve arról a hatalmas mennyiségű tapasztalatról amit a gyártás során szereztünk, és azokról a remek emberekről és cégekről, akik erőn felül segítettek abban, hogy a papírra vetett tervek életre keljenek. A bemutató utáni első munkanapunk éppen ezért teljes egészében erről szólt, hogy ezeket a partnereket újra végigjárjuk, és személyesen is megköszönjük azt a rengeteg erőfeszítést aminek köszönhetően végre elindulhatott a denim vonalunk.
Tavasszal elhagytam az országot és Írországba költöztem, így a gyártás koordinációja teljes egészében a csapatra maradt. Mélyvíz volt ez mindannyiunknak, nehezítésként ráadásul külön varroda készítette a farmer darabokat, egy másik pedig az összes többi modellt, rengeteg partnert kellett összefogni a csapatnak, velem pedig mindössze online tudták tartani a kapcsolatot. Rettentően szerencsésnek érzem magam, amiért olyan teamet tudhatok magam mellett, akik ezt a nehézséget is meg tudták ugrani, illetve hogy olyan rugalmas partnereket találtunk a gyártásra, akik (a kezdeti meglepettség után) szintén elfogadták ezt a helyzetet. Rengeteg munka van mögöttünk, rengeteg problémát oldottunk meg még az utolsó pillanatban is, rettentően büszke vagyok mindenkire. –
…a bemutatóról…
– Nem titok, hogy amióta a márka létezik, azóta vártam a felkérést, így amikor tavasszal meghívást kaptunk a rendezvényre, hatalmas volt az öröm és az izgatottság. Ilyen nagyszabású show-n eddig nem vettünk részt, így nekem személyesen ez temérdek új kérdést, aggodalmat, kihívást jelentett, de szerencsére egyrészt a csapat többi tagja mind rendelkezett kellő tapasztalattal ahhoz, hogy minden előkészület rendben menjen, illetve a szervezés részéről is folyamatosan érkezett a timing azzal kapcsolatban, hogyan ütemezzük be az egyes folyamatokat. Lámpaláz, izgalom persze így is volt, de talán Bori, a márka koordinátora fogalmazta meg a legjobban: „Így pörög le több hónapnyi munka három perc alatt.” Katartikus érzés volt egyben látni az elkészült ruhákat a kifutón, pláne, hogy én csak a főpróbán tudtam először kézbe fogni a darabokat, addig csak fotókat láttam róluk. Nagyon hálás vagyok mindenkinek a munkájáért, aki hozzájárult ahhoz, hogy őszinte boldogsággal az arcomon léphessek ki a modellek után a kifutóra. –
…a fotózásról…
– A bemutató után, bár mindenki kőkeményen dolgozott az elmúlt hónapokban, és mindenkire ráfért volna egy kis pihenés, még nem dőlhettünk hátra. Azonnal a kampányon dolgoztunk, hogy az az üzenet, amit a kollekcióval szerettem volna átadni, a fotókon is érvényesüljön. Helyszínt is aszerint választottunk, hogy minél szabadabb, erőteljesebb legyen a végeredmény, mint ahogy azt is szerettük volna megmutatni, milyen gyönyörű város Budapest. A kollekció címe LORAINNE, amellett hogy a Lorainne-kereszt után kapta a nevét, számomra kissé női utónév csengésű is volt, így a kampányt is ebben a formában láttam magam előtt, Lorainne, mint erős nőalak, aki egyszerre harcos amazon és gyengéd, ízig vérig nő, aki a szabadságért küzd és a békét hirdeti. A kampány arca, Martina abszolút helyt állt ebben a szerepben, bár a teljes stáb vacogott a novemberi hidegben, ő állta a sarat és profiként követte a koncepciót, Lorainne mindkét oldalát megmutatva. –
Hozzászólás zárolva.