Szépségsebészet – Ki tudja, mi van a mellemben?
Az angol sebészek egy része nem tudja megmondani mellszépészeti műtéten átesett pácienseinek, hogy érintettek-e a szakadásveszélyes mellimplantátumokkal kapcsolatban kirobbant világméretű botrányban. Emiatt Angliában új mellimplantátum-nyilvántartási rendszer bevezetését tervezik.
Tíz éven át gyártotta és forgalmazta az egész világon a már megszűnt Poly Implant Prothese (PIP) francia cég szakadásveszélyes mellimplantátumát, amelyhez nem engedélyezett szilikongélt használtak az illetékes hatóságok tudta nélkül. A 2010-ben világméretű botrányt okozó ügyben mintegy 300 ezer nő érintett. A marseille-i büntetőbíróság 2013 decemberében négy év börtönbüntetésre ítélte első fokon Jean-Claude Mast, a PIP-mellimplantátumot gyártó francia cég alapítóját.
A mellimplantátummal kapcsolatos szépészeti beavatkozásoknak 2005-ben 750 millió font volt a forgalma Nagy-Britanniában, öt évvel később viszont már 2,3 milliárd. Az előrejelzések szerint 2015-re eléri a forgalom eléri a 3,6 milliárdot. A PIP-mellimplantátumok miatt kirobbant botrány óta azonban a plasztikai sebészek gyenge szabályozásról és „küszöbön álló válságról” beszélnek – adta hírül az MTI a BBC Newsra hivatkozva. A brit nyilvántartásnak ugyanis komoly hiányosságai vannak a tekintetben, hogy a beavatkozáson átesett nők közül kik kaptak PIP-mellbetétet, illetve mi történt az implantátumokkal. A brit állami egészségügyi szolgálat, az NHS és néhány magáncég most új nyilvántartási rendszert készül kipróbálni, amelyet idővel egész Angliában kötelezővé szeretnének tenni. Walesben, Skóciában és Észak-Írországban az egészségügyi miniszterek döntenek majd az új nyilvántartási rendszerhez való csatlakozásról.
„Muszáj hatékonyabban feltérképeznünk a beültetendő implantátumok minőségét, és biztosítanunk kell azt, hogy amikor probléma jelentkezik ezeknél, akkor a lehető leggyorsabban tudjunk cselekedni. Egy ilyen nyilvántartás létrehozása mindebben a segítségünkre lehet” – nyilatkozta Dan Poulter brit egészségügyi miniszter. A brit egészségügyi tárca a reklámokat felügyelő testülettel (ASA) együttműködve próbálja kezelni az olyan „felelőtlen marketingfogások”-nak titulált akciókat, mint az egyet fizet kettőt kap vagy az olyan férfiaknak szánt vetélkedők, amelyekkel „mellnagyobbítást nyerhetnek” párjuknak. A Királyi Sebészeti Akadémia a kozmetikai műtétekre vonatkozó új minősítéseket, korlátozásokat és szakmai alapelveket fog kidolgozni.
Hozzászólás zárolva.