DÉL-KOREA TAROLT AZ OSCARON
Ez nemcsak Amerika!
Soha nem volt még példa arra, hogy egy – úgymond – külföldi film nyerte volna az idegen nyelvű, illetve a legjobb mozi díjat is egyszerre. Ráadásul az alkotás rendezője, Bong Dzsun Ho is megkapta az Oscart – méghozzá kétszeresen: rendezőként és a forgatókönyvért is! A káprázatos, jó hangulatú díjátadón egyébként bejött a papírforma is, ami például a fő- és mellékszereplőket illeti, más területeken pedig a kimagasló szakmai tudást díjazták – foglalta össze az éjszakai Oscar-díjátadás történéseit Simó Veronika, aki 1995-ig a Magyar Televízió filmfőszerkesztője volt, és aki elsőként indította el az Oscar-díj átadások közvetítését Magyarországon.
Simó Veronika szerint az akadémia ezúttal nem akart a két nagy esélyes között, vagyis a Volt egyszer egy Hollywood és az 1917 című film között dönteni, hanem kinyitották az ablakot a világ felé.
Azért a Tarantino jegyezte, látványvilágában lenyűgöző, a 60’-as éveket idéző film is bezsebelhetett két díjat – a legjobb mellékszereplőnek járót, aki nem más, mint Brad Pitt, és a legjobb dizájner elimerés is ott landolt.
Renée Zellweger is hozta a papírformát, megkapta a legjobb női alakításért járó Oscart a Judy című életrajzi drámában nyújtott alakításáért.
Ugyancsak a papírforma érvényesült, amikor Roger Deakinsnek adták a legjobb operatőri díjat az 1917 című produkcióért.
Az aszfalt királyai cím film is besöpört két erős díjat – Michael McCusker és Andrew Buckland -, az egyiket a vágásért, a másikat a hangvágásért. Az autóversenyzésről szóló produkciót e két stáb szenzációs keretbe öntötte. Díjaik azt is bizonyítják, mondja a filmes szakember, hogy lehet a digitális technika a XXI. század nagyszerű vívmánya, – és ez most az operatőrökre is vonatkozik – az alkotó ember nélkül semmit sem ért.
Hozzászólás zárolva.