Facebook hozzászólás
371

Ne a marketing költésen spóroljunk

Marketing-trükkök a járvány után

A hazai kiskereskedések zöme a járvány ideje alatt zárva tartott, és sokan a költségek, így a marketingköltségek azonnali visszavágásába is belekezdtek. Becságh Annával, a Rewart Kft. senior account executive munkatársával számba vettük, hogy milyen teendői is lehetnek a kiskereskedőknek, ha már lecsengett a járványveszély, mivel is lehet az elpártolt vásárlókat visszacsábítani üzletünkbe.

  • Milyen egyszerű marketing fogások léteznek arra, hogy a járvány miatt elmaradt vevőket visszacsábítsuk a boltokba?
  • Számos módszer van mind a kosárérték növelésére, mind új vásárlók megszólítására, most azonban leginkább a korábbi, hűséges fogyasztóink visszaszerzése a cél, amit legeredményesebben a részükre biztosított kedvezményekkel tudunk elérni. Ezek lehetnek rövid ideig tartó, időszakos kedvezmények akár csak bizonyos termékekre – ez jó lehetőség egyben a bent ragadt termékek kiárusítására is. Emellett szintén egy jó eszköz lehet erre a célra a kevésbé népszerű vagy kisebb ár-résű termékeink ajándékba adása bizonyos értékű vásárlás felett. Jól tud működni még az 1+1 akció is, valamint nagyban növelhetjük a fogyasztók visszatérési esélyét egy viszonylag rövid lejáratú, a következő vásárlásukból, például 15 százalékos kedvezményre jogosító kuponnal.
Cégér. Fotó: depositphotos.com
Cégér. Fotó: depositphotos.com

 

  • Sokan mondják, hogy a koronavírus okozta járvány gazdaságra gyakorolt hatása ugyan pusztító, de ez a válság mégsem olyan, mint egy klasszikus gazdasági válság, amikor is a kereslet hosszú távú visszaesésével kell számolni, míg most egy rapid folyamatnak vagyunk a tanúi. Ez mennyire kíván meg egy marketingestől másfajta reagálást, gondolok itt a rövid és hosszú távú tervezésre?
Becságh Anna. Fotó: Becságh Anna
Becságh Anna. Fotó: Becságh Anna
  • A marketing az egyik leggyorsabban reagáló szegmens. Főleg egy ilyen helyzetben lehetőleg azonnal kell cselekedni a fogyasztók lojalitásának megőrzése érdekében. Utólag látva azok a márkák maradtak közel a vásárlók szívéhez, akik vagy empatikusan álltak az emberekhez, nem fogyasztásra ösztönözték, hanem sokkal inkább az összetartásról biztosították őket, illetve akik mindezek mellett esetlegesen még egy jó ügyért is kiálltak (például segítették az egészségügyi dolgozókat). A vírus lecsengésével viszont több kutatás szerint is a jó stratégia a pozitív jövőképre való koncentrálás. Jól működhetnek a jelenlegi időszakban azok a kampányok, melyek a vírus alatti pozitív változásokra épülnek (magunkkal hozni, amit tanultunk és amiben pozitív irányba változtunk, rossz szokások/sietős mindennapok magunk mögött hagyása, új dolgok felé való nyitás, más életszemlélet), de véleményem szerint június közepénél ezt sem szabad tovább húzni.
  • Válság idején a legelső lépések egyike szokott lenni, hogy a cégek visszavesznek a marketingköltségekből. Egy kiskereskedés – ahol nem komoly összegekről van szó – nem vesztenek így többet a vámon, mint amit megnyerhetnek a réven? Magyarul: érdemes most visszavenni a marketing költésből, megkockáztatva, hogy elmaradhatnak esetleg a potenciális vevők?
  • Véleményem szerint semmiképp, maximum optimalizálni érdemes a folyamatokat. Itt arra gondolok, hogy ha eddig esetleg nem voltunk tisztában a marketingköltések megtérülésével, kicsit ássuk bele jobban magunkat a témába, akár kérjük szakember segítségét. Ugyanazt az összeget, más elosztásban, hosszú távon sokkal hasznosabban tudjuk elkölteni. Érdemest ezt az áldozatot bevállalni még akkor is, ha ez eleinte több ráfordítást igényel mind energiában, mind akár költségek terén is. Akik pedig jártasak a témában, azok beláthatják, hogy a marketing kommunikációs eszközök használata ezekben a nehéz helyzetekben – szintén hosszú távon gondolkodva – rendkívül gyümölcsöző lehet a cégek számára, hiszen a fogyasztók elvárása a piac ezen területe felé nem változik ami a kommunikáció mennyiségét illeti, a minőség tekintetében viszont annál inkább.


Facebook hozzászólás
További cikkek

Hozzászólás zárolva.

ÉLET-MÓD

7 dolog, ami télen is kiváló kerti elfoglaltság lehet

Ahogy beköszönt a tél, sokan hajlamosak elfeledkezni a kert nyújtotta lehetőségekről, pedig ilyenkor is rengeteg…

Minden, amit tudni érdemes a szemfenékvizsgálatról

A tévhitekkel ellentétben a szemészeti vizsgálat nem egyenlő az optikákban végzett éles látás vizsgálattal.…
1 / 3 462

PÉLDA-KÉP

1 / 258

ÉLET-MÓD

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne heti hírlevelet kapni a témában, vagy értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!