Ezek az idei karácsonyi trendek
Visszaszorulóban a csomagolóanyag, hódít az újrahasznosított tasak és a mobilappos világítás.
Műfenyő? Üveggömbök? Piros-arany, esetleg ezüst-kék lesz idén a menő? Íme a karácsonyi trendek, mert minden minden évnek van valamilyen slágerszíne, slágerterméke a Praktiker országos hálózattal rendelkező barkácsáruházlánc szakértője szerint.
Idén a farmerkék és tengerészkék a bronz és ezüst elemek kiegészítő színei, valamint a duplakockás mintázat és a horgolt hatású textíliák hódítanak a dekorációban. Az illatok közül a lágyabb, valamint a keleti jellegűeket, például a szantálfa illatát keresik a legtöbben. A barkácsáruházlánc adatai alapján a karácsonyfadíszek közül az üveggömb megunhatatlannak bizonyul, ebből évek óta növekszik az eladások száma. Szintén folytatódik az elmúlt időszakban erősödő trend, amely szerint visszaszorulóban van a hagyományos csomagolóanyag, változás látható azonban a karácsonyi vásárlások időbeli eloszlásában.
Piros betűs ünnepeink közül karácsonykor vágyunk leginkább arra, hogy a környezetünket is feldíszítsük, és a különleges alkalomhoz igazítsuk. Erre nemcsak a keresztény ünnephez hosszú ideje kapcsolódó karácsonyfaállítás teremt nagyszerű lehetőséget, hanem a lakás vagy ház többi részéhez rendelkezésre álló díszítőelemek sokasága is.
A magyar barkácspiac meghatározó szereplője, a Praktiker adatai alapján a magyarok a karácsonyi dekorációs, világító termékek széles skálájának megvásárlásával készülnek az ünnepekre. Tálas Adrienn kategóriamenedzser szerint a karácsonyi vásárlások időbeli eloszlását tekintve egy érdekes trend is körvonalazódik az elmúlt években.
Két tábor „harcolt” eddig egymással
2019-ben az ünnepi dekorációkat vásárlók két csoportra, a november eleji „korán kelőkre” és a december harmadik hetében érkező „későn ébredőkre” voltak feloszthatók. Az adatok alapján ez 2020-tól, a koronavírus-járvány kitörésétől kezdve megváltozott, és a karácsonyi dekorációs termékeket vásárlók többsége a november végi-decemberi elejei időszakban érkezett.
A szakértő szerint a következő évek érdekes kérdése lesz majd, hogy visszaállunk-e majd a járvány előtt megszokott két időpontban tetőző vásárlói rohamra, vagy megmarad kiemelt időszaknak az ünnepek előtti 2-3 hét. Ahhoz azonban, hogy a lehető legszabadabban válasszunk kiegészítőket, mindenképpen a korai vásárlás javasolt, így bőven lesz idő mindent olyan dizájnban beszerezni, amilyet elképzeltünk az idei karácsonyra. Ami a termékek népszerűségét illeti, jól látható, hogy a magyarok számára az üveggömb továbbra is az egyik legfontosabb fadísz, ugyanakkor a vásárlásokban egyre hangsúlyosabban jelenik meg a zöld gondolkodás.
Hozzászólás zárolva.