Facebook hozzászólás
600

Hetente egyszer iszik száraz vöröset a magyar

A közösségi médiát is használó magyarok hetente egyszer fogyasztanak bort, akkor is inkább a száraz vörösbort választják. A legkedveltebb a cabernet savignon, a rosé cuvee és a merlot. Borszaküzletben legalább annyian vásárolnak, mint szupermarketben, legritkábban azonban borkimérésben szerzik be a bort. Csak minden 4. ember hozza meg döntését az ár alapján, de a többség ajándéknak a prémium kategóriás borokat választja – többek között ezek derülnek ki a Twickel Szőlőbirtok borfogyasztási szokásokat vizsgáló online kutatásából.

A közösségi médiát is használó magyarok borfogyasztási szokásait mérte fel a Twickel Szőlőbirtok nem reprezentatív, online, országos kutatással. Az eredmények azt mutatják, hogy a facebookozó magyarok egyharmada hetente iszik bort, minden ötödik ember azonban csak ünnepek alkalmával, és csak minden tizedik ember fogyaszt naponta vagy kétnaponta.

Vörösbor, poharak, Kép: pixabay
Kép: pixabay

Az országos kutatás 2018. november végén zajlott 754 válaszadó részvételével, melyből 52,3 % férfi, 47,7 % nő volt. A válaszadók lakhely szerinti megoszlása: 33,8 % megyei jogú város, 30,9 % vidéki város, 22,1 % kistelepülés, 13,2 % Budapest.

Habár a sztereotípiák szerint a nők szeretik az édes, fehérborokat, és az online kutatást kitöltő válaszadók majdnem fele nő volt, ennek ellenére a közösségi médiát használók jelentős többsége (60,7 %) a vörösbor és 46,3 %-a a száraz változat mellett tette le a voksát. A fehérbor (21,6 %) és a rozé (17,6 %) kedveltsége jóval elmarad a vörösé mögött, ahogy csak minden ötödik ember választotta az édes vagy a félédes, és csak a megkérdezettek 13,9 %-a a félszáraz bort.

Ezért kell most a Balcsira menni
− Ilyenkor is sok minden történik a Balatonon, erről az itteni pincészetek, éttermek és más vállalkozások gondoskodnak. Noha mindig szívesen megyünk bármilyen rendezvényre az országban, sokkal jobban szeretnénk, ha ide, hozzánk jönnének el az emberek, még télen is – írja az ismert pincészet vezetője Bujdosó Feri honlapján. Nézzünk körül mi is!

A megkérdezettek társaságban leginkább a cabernet savignon (16,2 %), a rosé cuvee (15,6 %) és a merlot (13 %) borfajtát fogyasztják, de kedvelik még a kékfrankost, a bikavért és az olaszrizlinget is. Az első korty bor ízét a legtöbben azzal a jelzővel írják le, hogy „zamatos”, „gyümölcsös” vagy „finom”.

Az online kutatás egyik érdekes eredménye, hogy a közösségi média használók szinte ugyanolyan arányban szerzik be a bort borszaküzletben (44,2 %) és borászatban (25,2 %), mint szuper- (44 %) és hipermarketben (29,7 %), hívja fel a figyelmet Báró Twickel György, a Twickel Szőlőbirtok tulajdonosa. A webshop azonban egyelőre még nem olyan népszerű (6,9 %), mint ahogy az internetezők számának dinamikus emelkedéséből gondolnánk, és legritkábban (3,3 %) borkimérésben vásárolnak a megkérdezettek. A többség alkalmakra, ajándéknak a prémium kategóriás borokat veszi le a polcról; és a magasabb árkategóriájú borokat arányosítják a minőséggel. Igazán reményt keltő, teszi hozzá a borászat tulajdonosa, hogy a közösségi médiát használók borválasztása egyre tudatosabb, és a minőség felé mozdul el: csak 25,2% hozza meg döntését az ár alapján.



Facebook hozzászólás
További cikkek

Hozzászólás zárolva.

PÉLDA-KÉP

1 / 258

KUL-TOUR

1 / 158

GASZTRO

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne heti hírlevelet kapni a témában, vagy értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!